​رئیس مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی گفت: برای نخستین بار 41 دوربین پخش زنده در سراسر اماکن متبرکه رضوی با هدف انعکاس هر چه مطلوب تر فضای معنوی و ملکوتی بارگاه منور رضوی در شب‌های قدر مستقر شده است که همزمان تصاویر مناجات و راز و نیاز زائران و مجاوران حضرت امام رضا(ع) را از صحن‌ها و رواق‌های متبرکه برای شبکه‌های مختلف سیما مخابره می کند.

محسن هوشمند اظهار کرد: در سال جاری برای نخستین بار به صورت گسترده ویژه برنامه‌ شب‌های قدر حرم مطهر امام رضا(ع) با بیش از 41 دوربین پخش زنده با بهره‌گیری از ظرفیت‌های مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی در شبکه‌های مختلف صدا و سیما و بستر فضای مجازی پوشش داده می‌شود.

وی در ادامه به جزئیات پوشش و پخش زنده مراسم احیای شب‌های قدر حرم مطهر رضوی از شبکه‌های مختلف صدا و سیما و بین‌الملل اشاره کرد و گفت: ۳ مراسم ویژه شبهای قدر در حرم مطهر رضوی تدارک دیده شده‌ است که به صورت زنده و مستقیم از شبکه‌های مختلف پوشش داده می‌شود.

رئیس مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی تصریح کرد: مراسم اصلی حرم مطهر رضوی در این شبهای عزیز از ساعت 20:30 آغاز شده که از شبکه خراسان رضوی و رادیو زیارت به صورت زنده پخش می‌شود.

هوشمند ادامه داد:  این مراسم ساعت 23 نیز از شبکه یک سیما و رادیو جوان پخش می‌شود، همچنین تصاویر این مراسم در بسترهای مجازی و ماهواره برای استفاده سایر شبکه‌ها ارسال خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: مراسم ویژه‌ای که برای مخاطبان ناشنوا در رواق حضرت زهرا(س) حرم مطهر رضوی تدارک دیده شده است با سخنرانی تولیت آستان قدس رضوی و مداحی حاج محمود کریمی از مداحان برجسته کشورمان به صورت زنده از شبکه سلامت ساعت 21:45 پخش می‌شود.

رئیس مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی افزود: همچنین در این شبها مراسم عزاداری ویژه‌ای برای زائران عرب زبان در رواق دارالرحمه حرم مطهر رضوی برگزار خواهد شد که از شبکه‌های الکوثر، امام رضا(ع)، ثقلین و شبکه‌های بین‌المللی به صورت مستقیم و زنده پخش می‌شود همچنین برای شبکه 14 ترکیه نیز برنامه ویژه‌ای تدارک دیده شده است.

هوشمند در بخش دیگر از سخنانش به پخش زنده مراسم شب‌های احیاء نوزدهم، بیست و یکم و بیست و سوم ماه مبار ک رمضان از بستر فضای مجازی اشاره کرد و گفت: از سوی مدیریت خبر و رسانه‌های نوین آستان قدس رضوی، مراسم اصلی حرم مطهر رضوی از ساعت 21 از بستر سایت آستان نیوز، رضوی تی وی و صفحات آستان قدس رضوی در پیام‌رسان‌های داخلی از جمله آپارات، هیئت آنلاین، روبینو، روبیکا، گپ و سروش پلاس، تلوبیون، لنز و سپهر برای مخاطبان ایرانی پخش می‌شود.

وی تاکید کرد: علاوه‌بر این، صفحات آستان قدس رضوی در فیسبوک، یوتیوب و اینستاگرام ویژه مخاطبان بین الملل به زبان اردو و آذری همراه با آیتم‌های اختصاصی سخنرانی و مداحی فعال است تا دلدادگان به امام رضا(ع) در سرتاسر دنیا از فیوضات این شب‌های با برکت بهره‌مند شوند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.