علیرضا تابش ​دبیر دومین جشنواره ملی چند‌رسانه‌ای میراث فرهنگی در نخستین پیش‌رویداد این جشنواره که در قزوین برگزار شد، گفت: از نظرات و پیشنهادات فعالان رسانه در حوزه میراث فرهنگی برای پربار شدن جشنواره چندرسانه‌ای میراث فرهنگی استقبال می‌کنیم.

عمارت هنر قزوین محل دفتر دومین جشنواره ملی چندرسانه ای میراث فرهنگی، روز پنجشنبه نهم شهریور میزبان جمعی از خبرنگاران رسانه های مکتوب و تصویری بود.

در این دیدار علیرضا تابش دبیر دومین جشنواره ملی چندرسانه ای میراث فرهنگی طی سخنانی هدف از برگزاری این جشنواره را بیان کرد و گفت: تور رسانه‌ای بازدید از آثار تاریخی قزوین که با حضور خبرنگاران حوزه میراث فرهنگی و گردشگری برگزار شد به بهانه «روز قزوین» و با محوریت جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث‌فرهنگی است. 

دبیر دومین جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی همفکری با اصحاب رسانه را در برگزاری بهتر این جشنواره مهم دانست و گفت: جشنواره بستری برای بازتاب آثار هنرمندان و نخبگان فرهنگی درباره میراث فرهنگی و معرفی میراث ملی، کشف خلاءها و احصای ظرفیت‌های مغفول مانده، بالقوه و بالفعل حوزه میراث فرهنگی است. از طرفی با توجه به تنوع رسانه‌ها، نگاه فعالان رسانه و هنرمندان، برای ما اهمیت دارد که بدانیم چه دغدغه و دیدگاهی نسبت به موضوعات مرتبط با میراث فرهنگی کشور، از جمله معرفی میراث ملی دارند. در این حوزه شما فعالان رسانه و خبرنگاران که دغدغه میراث فرهنگی دارید، بهترین مشاوران جشنواره هستید و می‌توانید پیشنهادهای خود را برای برگزاری بهتر این جشنواره اعلام کنید و ما از دریافت نظرات و پیشنهادات تان استقبال می کنیم. 

 

612953

 

تابش با تشکر از همه هنرمندان و اهالی فرهنگ که آثارشان را برای دبیرخانه جشنواره ارسال کرده‌اند اظهار کرد: ۳۰ شهریورماه آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه دومین جشنواره ملی چندرسانه‌ای میراث‌فرهنگی است.

این جشنواره در ۵ بخش «رادیویی و تلویزیونی»، «سینمایی»، «هنرهای رایانه‌ای ترکیبی»، «کتاب و تولیدات مکتوب» و «هنرهای اجرایی و نمایشی» از ۲۸ آبان تا سوم آذرماه ۱۴۰۲ در قزوین برگزار می‌شود. بخش‌های «هنرهای نمایشی» و «کتاب» امسال به جشنواره اضافه شده است که امیدواریم با توجه به ظرفیت این دو بخش آثار متنوعی از سراسر کشور دریافت کنیم.

 

612966

 

وی ادامه داد: امسال در بخش تئاتر جشنواره، آثار برگزیده در دو مکان تاریخی قزوین «عمارت چهلستون » و «سرای سعدالسلطنه» اجرا خواهند داشت. در این زمینه فراخوان داده شد تا فعالان حوزه نمایش‌های ایرانی، آثار مرتبط با موضوعات میراث‌فرهنگی را ثبت نام و پس از پذیرش، در مدت برگزاری جشنواره در قزوین اجرا شود.

مشاور معاون میراث‌فرهنکی کشور گفت: همچنین همزمان با برگزاری جشنواره، کارگاه های آموزشی و تخصصی ویژه علاقمندان برگزار می‌شود.

 

612971

 

 دبیر دومین جشنواره ملی چندرسانه‌ای میراث‌فرهنگی به ظرفیت شهرهای تاریخی میزبان این جشنواره اشاره کرد و گفت: پاییز امسال این جشنواره با مشارکت استانداری قزوین برگزار می‌شود، سیاست وزارت میراث فرهنگی این است که هر سال جشنواره‌های میراث‌فرهنگی را در یک استان برگزار کند.

وی افزود: قطعا سهمی از برگزاری این جشنواره به معرفی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان میزبان می‌رسد. امسال در جلسات شورای سیاست‌گذاری جشنواره بر این موضوع تاکید ویژه شد. همچنین در استان نیز چندین جلسه شورای برنامه ریزی جشنواره در این رابطه با دستگاه های مربوطه در استان هماهنگی شد تا ظرفیت ها برای معرفی قزوین فعال شود و هر کدام از نهادها و تشکل ها در این مورد سهمی داشته باشند.

تابش تصریح کرد: تور رسانه‌ای که به بهانه ۹ شهریور «روز قزوین» برگزار شد یکی از پیش‌رویدادهای مرتبط با این جشنواره است و زمینه ای برای آگاهی بخشی رسانه‌ها از اقدامات کمی و کیفی که در باره این جشنواره و همچنین معرفی بیشتر ظرفیت های گردشگری و تاریخی قزوین است. 

 

612973

 

دبیر جشنواره ملی چندرسانه‌ای میراث‌فرهنگی گفت: جشنواره‌های هنری با درون‌مایه تاریخی که در چند کشور جهان برگزار می شود. جشنواره‌های موضوعی به شمار می آیند که قطعا یکی از سکوهای مهم برای معرفی میراث‌فرهنگی به جهانیان هستند. ما نیز در وزارت میراث‌فرهنگی این جشنواره چند‌رسانه‌ای را مجالی برای نمایش عزم ملی برای حفظ و معرفی هنرمندانه میراث فرهنگی می‌دانیم که باید برای نهادینه شدن آن تلاش کنیم. 

در تور یک روزه رسانه‌ای خبرنگاران به قزوین، فعالان رسانه از خانه تاریخی زعیم، آب انبار سردار بزرگ مجموعه دولتخانه صفوی و موزه های مستقر در آن، عمارت سردار مفخم و محل استقرار دفتر جشنواره در قزوین، سرای سعدالسلطنه، خانه تاریخی بهروزی، حسینیه امینی‌ها و خانه تاریخی نبوی بازدید کردند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.