مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) در دو بخش ناشران عمومی و بین‌المللی سی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حضور دارد و بالغ بر 800 عنوان از کتاب‌های امام خمینی(س) و آثار مرتبط با افکار، اندیشه و سیره حضرت امام را به 25 زبان دنیا در این نمایشگاه عرضه کرده است.

پایگاه خبری جماران: مؤسسه چاپ و نشر عروج(وابسته به مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س)) با بیش از 800 عنوان از کتاب‌های دست نوشته حضرت امام مثل موسوعه(مجموعه آثار امام خمینی(س))، چهل حدیث و آداب صلاة و همچنین کتاب‌های مرتبط با افکار، اندیشه و سیره امام خمینی(س) از جمله دانشنامه امام خمینی(س)، صحیفه امام و دیوان امام در این نمایشگاه شرکت کرده است.

مؤسسه چاپ و نشر عروج 18 عنوان کتاب منتشر شده در سال اخیر را نیز در بخش تازه‌های نشر غرفه خود دارد که «جام آفتاب» پژوهشی در زندگی و شعر عالمان شاعر، «روزهای دانشگاه» در خصوص اینکه چگونه دانشجویان در سال های انقلاب سیاسی شدند، «مبارزات حاجی ثانی» خاطرات علی صباغ ثانی نژاد و «جرعه‌ای از جام یار» برگزیده صحیفه امام شامل کلام قصار از جمله آنها است.

در غرفه بین‌الملل مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) نیز کتاب‌هایی به 25 زبان دنیا از جمله عربی، انگلیسی، اردو، اسپانیولی، آلمانی، فرانسه، ژاپنی و ترکی استانبولی عرضه شده که ترجمه عربی، انگلیسی و اردو صحیفه امام، ترجمه عربی و انگلیسی چهل حدیث و همچنین ترجمه اردو، عربی و ترکی استانبولی تفسیر قرآن امام خمینی(س) از جمله این آثار است.

گفتنی است کتاب‌های بخش بین‌الملل مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) به صورت برخط در سایت مؤسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام به چهار زبان انگلیسی، عربی و اردو نیز قابل دسترسی است.

اما از نکات حاشیه‌ای این نمایشگاه، انتقاد بازدیدکنندگان غرفه انتشارات عروج از جانمایی نامناسب این غرفه در گوشه‌ای از نمایشگاه است. تا جایی که محسن اسماعیلی، عضو مجلس خبرگان رهبری، در بازدید از این غرفه به خبرنگار جماران گفت: امام حق حیات بر گردن همه ما و مخصوصا نسل ما دارد. ما این نظام مقدس را بر اساس افکار ایشان بنا کرده‌ایم. اینکه مردم داوطلبانه فرزندان خودشان را برای برپایی این نظام فدا کردند، به دلیل ارادت معنوی بود که به امام داشتند و صداقتی که از امام می‌دیدند. این باید به همین شکل پویا و زنده بماند.

 

سی و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران - 3

 

وی تأکید کرد: یکی از انتقاداتی که باید به مسئولین نمایشگاه داشت، محل غرفه‌ای است که مربوط به امام است. همیشه و در هر جایی باید بهترین جا و بیشترین امکانات در اختیار امام باشد؛ همان طور که باید در اختیار مقام معظم رهبری، شهید مطهری و یا شهید بهشتی، به عنوان رهبران فکری انقلاب، باشد و جایی باشد که بازدید آسان است. خود من امسال برای پیدا کردن این غرفه کلی به زحمت افتادم، چون در پستو واقع شده است.

اسماعیلی افزود: باید کمک‌هایی شود تا آثار امام ارزان‌تر و راحت‌تر در اختیار مردم قرار بگیرد. هرچه ما به امام علاقه داریم، باید این علاقه با زنده نگه داشتن یاد امام و افکار ایشان همراه باشد. زنده بودن به زنده بودن افکار و زنده بودن افکار به رایج بودن آثارش است. بنابر این من به سهم خودم می‌خواهم دعوت کنم از همه کسانی که به نمایشگاه کتاب می‌آیند حتما از غرفه مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام بازدید داشته باشند.

وی اظهار داشت: بازخوانی آثار امام را در دستور کار خودمان قرار بدهیم. من شخصا چه در درس‌های تخصصی که می‌دهم و چه در مطالعات آزادی که دارم، همیشه سهم ثابتی از فعالیت علمی من به بازخوانی آثار امام اختصاص دارد و به این افتخار می‌کنم و از خدا می‌خواهم که من را مروج آثار و افکار ایشان قرار بدهد.

 

سی و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران - 3

 

علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت، نیز در بازدید از غرفه مؤسسه چاپ و نشر عروج به خبرنگار جماران گفت: افکار سیاسی و اجتماعی امام و نظریاتی که در زمینه نظام‌سازی و ساختارسازی داشتند برآمده از نگاه تربیتی، فلسفی، معنوی و اخلاقی امام بود که باید ریشه آن را در آثار پیشین ایشان جست و جو کنیم. یعنی آن خودسازی که از درون صورت گرفته در نگاه امام به اجتماع‌سازی رسیده است. لذا هرچه در زمینه آثار امام کار شود، حتما آثاری دارد که تا سال‌ها قابل بهره‌برداری برای عموم مردم و اندیشمندان حوزوی و دانشگاهی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.