مولف این کتاب شنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا اعلام کرد: تحول در آموزش وپرورش، فارغ از بنیان‌های فلسفی نیست و موضوع تحول در عرصه‌ آموزش و پرورش همچون هر موضوع دیگری در این عرصه، می‌تواند با رویکردهای گوناگون به بحث وبررسی گذاشته شود‌.
آذری جهرمی افزود: اینکه تحول در آموزش و پرورش با چه رویکردی نگریسته شود و بر کدام بنیان پی افکنده شود، در سمت و سو و نیز در چند و چون آن، تأثیری غیرقابل انکار خواهد گذاشت.
این دبیر جهرمی بیان کرد: باید در تحول آموزش و پرورش، چراغ‌ به ‌دست دنبال مدیران و معلمانی تحول ‌گرا، تغییرپذیر، نترس و شجاع باشیم که قدرت سنت ‌شکنی و مدیریت علمی به روز را دارا باشند.
این فرهنگی اظهار داشت: بزرگترین خطری که امروز آموزش و پرورش کشورمان را تهدید می‌کند، عامل اسارت‌ بار رقابت است که همه ‌گیر شده است و با وجود این عامل نمی ‌توانیم انسان‌های سازنده‌ای به جامعه تقدیم کنیم.
آذری جهرمی بیان کرد: باید رقابت را به همکاری، همیاری و مشارکت بدل کنیم تا فرزندان ما بتوانند به حداکثر توانایی‌های خود برسند و‌ احساس آرامش کنند.
کتاب گام‌های تحول بنیادین در آموزش و پرورش را انتشارات سنجش و دانش تهران منتشر کرده است.
اولین کتاب هادی آذری جهرمی به نام مُثُل در حوزه‌ فلسفه سال 1395 در انتشارات فرهوش منتشر شد.
نام این کتاب از نظریه‌ معروف افلاطون در باب مجازی بودن دنیا در قیاس با واقعیت جهان آخرت گرفته شده و ناظر به زندگی پس از مرگ و مسائل پیرامون آن است.
آذری در این اثر با نگاهی به فلسفه اشراق شهاب الدین س‍ه‍روردی‌، دیدگاه‌هایی درباره‌ فلسفه مطرح کرده است.
7375 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.