به گزارش ایرنا، جشنواره تجسمی فجر فارس که از 20 بهمن‌ با نمایش آثار هنرمندان در نگارخانه نارنج شیراز آغاز شد، سرانجام پس از دو بار تغییر در زمان اختتامیه، به پایان رسید.
ابتدا قرار بود اختتامیه این جشنواره در 30 بهمن‌ برگزار شود که به دلیل پلمب نگارخانه وصال به ‌دلیل شکایت مالک، به سوم اسفند و سپس به هشتم اسفند موکول شد.
سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در آیین پایانی این رقابت هنری اعلام کرد:‌ 430 هنرمند و بیش از 600 اثر در این جشنواره شرکت کردند.
غلامرضا یوسفی ‌نژاد گفت: وقتی نگارخانه وصال در روزهایی که میزبان جشنواره تجسمی فجر بود تعطیل شد، موجی از نگرانی در دل هنرمندان به ‌وجود آمد اما امروز بسیار خرسندیم که پس ازروزها شاهد برگزاری آیین پایانی دهمین دوره جشنواره هنرهای تجسمی فجر هستیم.
دبیر این جشنواره، مرضیه احمدی فخر نیز پس از قرائت گزارشی کوتاه از این دوره از جشنواره گفت: این جشنواره در دو بخش برگزار شد که بخش نخست معرفی یک نفر از پیشکسوتان فارس به تهران برای شرکت در نمایشگاه گروهی است که بدین‌ منظور استاد غلامحسین صابر معرفی شد و بخش دوم انتخاب آثار توسط شورای هنری متشکل از 10 هنرمند و برگزاری نمایشگاه‌های هنر‌های تجسمی در بخش رقابتی است.
در ادامه برگزیدگان این جشنواره در رشته‌های گوناگون معرفی و تقدیر شدند بدین‌ ترتیب در بخش نقاشی تندیس، تقدیرنامه و جایزه نقدی اول به مریم شریفی شورجه، جایزه دوم به صابر طاهری و مقام سوم به نجمه پورشجاع رسید.
همچنین در این بخش از زهرا مقانلو، محمد بهارلو، زهرا مستمند، سمیه سهراب پور، مریم گوگردی، آرزو فقیه، شیدا بردبار، اسما رجبی تقدیر شد.
جایزه برگزیده بخش طراحی به سید محمد احمدی اهدا شد و در بخش گرافیک و تصویرسازی از نگار بنی‌هاشمی و ابوالفضل رهروان تقدیر شد.
تندیس، لوح تقدیر و جایزه جشنواره در این بخش به نجمه راسخ و زهره عباس‌زاده به‌صورت مشترک اهدا شد.
در بخش عکاسی جشنواره تجسمی فجر فارس از حمیدرضا دلبخش و علی جوادی رونیزی تقدیر شد و علی محمدی‌راد تندیس، لوح تقدیر و جایزه نقدی بخش عکاسی را دریافت کرد.
بخش نقاشی ‌خط این جشنواره تنها یک برگزیده داشت که تندیس، لوح تقدیر و جایزه نقدی به رها عبداللهی تعلق گرفت.
در بخش ویدیوآرت از ناهید نادری تقدیر شد و تندیس، لوح تقدیر و جایزه نقدی به داوود نادری اهدا شد همچنین مریم خلیفه برگزیده بخش مسابقه این رویداد شد.
در ادامه از اسدالله آهنی، محسن مقدسی، جواد علیزاده، سلمان هاشم‌ پور، افشین فخرایی، عبدالرسول حکیم، لیلا دستان، علی‌اکبر حقیقت‌ نیا، تیرداد محمدی، محسن راست‌ منش، محمدعلی پرواز، نسرین رحیمی حقیقی در مقام استادان، پیشکسوتان و هنرمندان تقدیر شد.
دهمین دوره جشنواره تجسمی فجر فارس در بخش رقابتی در پنج نگارخانه وصال، تاروپود، استاد غلامی، نگارخانه ملی و گالری آب برگزار شد.
7375 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.