به گزارش خبرنگار ایرنا، سید فرید موسوی روز جمعه در دومین روز از نخستین همایش مجمع ملی سازمان های مردم نهاد جوانان در شیراز افزود: از آنجا که احتمال به ثمر نرسیدن لایحه دولت برای تفکیک حوزه ورزش و جوانان وجود دارد لذا طرحی جدا در فراکسیون جوانان مجلس تهیه و تنظیم کردیم تا احیای سازمان ملی جوانان تحت تاثیر آن لایحه قرار نگیرد و سازمان ملی جوانان نیمه اول سال آینده تعیین تکلیف می شود.
دولت هفدهم خردادماه امسال لایحه اصلاح بخشی از ساختار تشکیلات دولت را تقدیم مجلس شورای اسلامی کرد و نمایندگان مجلس در جلسه علنی روز یکشنبه 21 خرداد، از مجموع 239 نماینده حاضر با 124 رأی موافق، 79 رأی مخالف و 7 رأی ممتنع با بررسی یک فوریتی این لایحه موافقت کردند.
در این لایحه تفکیک ورزش و جوانان پیشنهاد شده است.
‎نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس در بخش دیگری از سخنان خود درباره استفساریه قانون منع استفاده از بازنشستگان اطهار کرد: استفساریه ای برای قانون منع استفاده از بازنشستگان ارایه کردیم اما تلاش کردند که این قانون به درستی اجرا نشود؛ درحالی که فرصت ها را باید در اختیار جوانان قرار دهند.
‎وی بدون ارائه توضیح بیشتری در این زمینه گفت: طرح جداگانه ای به استفساریه ملحق کردیم که بر استثنائات این قانون ساماندهی داشته باشیم .
‎**سمن ها در امر شفاف سازی پیشرو باشند
‎نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه سمن ها در آغاز راه قرار دارند، یکی از مسایل و مشکلات امروز را بحث عدم شفافیت برشمرد و خطاب به سمن ها گفت: شما برنامه ای بگذارید و مسایل و فعالیت خود را شفاف در اختیار مردم قرار دهید و بحث شفافیت را در کشور راه بیندازید.
‎وی ادامه داد: اگر سمن ها در این امر پیشرو باشند می توانیم شفافیت را در همه جای کشور مطالبه گری کنیم و این را به شکل یک فرهنگ جا بیندازیم.
‎**سازمان برنامه بودجه اقدام درستی برای بودجه جوانان تخصیص
‎رئیس فراکسیون جوانان مجلس با بیان اینکه ٣٧ نفر از نمایندگان مجلس زیر ٤٠ سال هستند و در فراکسیون جوانان حضور دارند ، بیان کرد: سازمان برنامه و بودجه در بودجه درنظر گرفته شده برای جوانان به درستی اقدام نکرده است و گلایه جدی داریم چون بودجه مختص جوانان، اختصاص نیافت.
‎موسوی ابراز امیدواری کرد این اعتبارات تخصیص یابد.
‎**سمن ها فراملی هستند
‎رئیس فراکسیون جوانان مجلس در توضیح اهمیت سمن ها گفت: سمن ها از دو منظر مردمی بودن و بصورت جمعی تلاشگر بودن برای تحقق اهداف و برنامه های خود در مدنی ترین و مردمی ترین قالب ، یعنی سمن ها، بسیار مهم هستند.
‎وی افزود: سمن ها در سال های اخیر رشد روز آفرینی را تجربه کردند و خوشبختانه با کنک خود جوانان ، دولتی مستقر شد که زمینه توسعه و پیشرفت سمن ها را مطرح کرد
‎نماینده مردم تهران، ری، اسلامشهر، شمیرانات و پردیس در مجلس دهم گفت: سمن ها امر صرفا ملی نیست و در کشورهای توسعه یافته هم نقش فعال سمن ها را می بینیم؛ در صحنه های بین المللی سه بازیگر اصلی یعنی دولت ها، اقتصاد و نهادهای مردمی هستند که نقش إیفا می کنند.
‎به گفته وی، سمن ها بعنوان بازیگران اصلی جامعه مدنی در حوزه های مختلف نقش إیفا می کنند چون پاسخ به همه نیازهای کشور صرفا با تکیه بر دولت نمی تواند ثمربخش باشد .
‎موسوی با توضیح مفهوم توسعه اظهارکرد: امروز مفهوم توسعه گسترده تَر شده و توسعه پایدار مدنظر است و بدون مشارکت مردم این توسعه بدست نمی آید؛ اگر می خواهیم این مشارکت پایدارتر و مردمی تَر باشد ، حضور جدی سمن ها ضروری است.
‎هستند
‎وی افزود: کشور ما با این قشر عظیم تحصیل کرده ، مسئولیتی را برای ما دیکته می کند که حتما توسعه سمن ها را باید فراهم کنیم
‎موسوی با بیان اینکه با وجود فعالیت سمن ها هنوز بستر فعالیت این سمن ها بدرستی تعریف نشده است، گفت: باید نگرانی های نامربوط بعضا نسبت به حوزه سمن ها و جوانان را برطرف و بستر پویایی و تحرک جوانان را فراهم کرد.
‎وی ادامه داد: برای پاسخ دهی به چالش های اساسی موجود در کشور باید از این ظرفیت های بی بدیلی که در اختیار ماست، بهره برد و می توان با تکیه بر همین جوانان برای رفع مشکلات آنان برنامه ریزی کرد؛ اگر امروز برای این چالش ها تدبیری نشود مطمئنا این چالش ها چندسال بعد بسیار بیشتر می شود.
‎موسوی اضافه کرد: کشور به قدری مسایل پیچیده خاص خود را دارد که جوانان برای رفع مشکلات ، خود پیشنهاد دهند و راهکار ارائه کنند.
به گزارش ایرنا، نخستین همایش مجمع ملی سازمان های مردم نهاد جوانان با همت وزارت ورزش و جوانان روز پنجشنبه به میزبانی شیراز آغاز به کار کرد و روز شنبه هفتم بهمن ماه جاری در آیینی با حضور إسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری به کار خود پایان می دهد.
7329 / 2027
‎خبرنگار : لیلا اسماعیل نژاد ** انتشاردهنده: سیداحمد نجفی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.