این سرقت 13 مردادماه 95 رخ داد و در جریان آن دو جوان سارق با زیرنظر گرفتن مردان طلاساز، کیفشان را که حاوی چند کیلو طلا بود دزدیدند.
مالباختگان که پس از این ماجرا سراسیمه به کلانتری جهرم رفته بودند در تشریح نحوه سرقت گفتند: چند روز قبل برای خرید طلاهای دست دوم و طلاهای ریز به سمت لارستان رفته بودیم.
کار ما خرید و فروش طلا به صورت کیفی بود. پس از خرید به اصفهان رفته و آنجا طلاها را آب کرده و طلاهای جدید می ساختیم.
یکی از مالباختگان گفت: قصد داشتیم طلاها را پس از خرید به اصفهان ببریم تا آنها را آب کنیم و جواهرات جدید بسازیم.
در طول مدتی که در بازار بودیم و طلا میخریدیم، آنها را طوری داخل کیف کهنه و قدیمی که همراهمان بود می گذاشتیم که به تصور خودمان حتی اگر کیف را کنار خیابان می گذاشتیم، به خاطر کهنگی آن کسی به کیف توجه نمی کرد، غافل از اینکه در همه این مدت فردی مراقبمان بوده و همه حرکاتمان را زیرنظر داشت.
مالباخته ادامه داد: ما که تصور می کردیم همه نکات ایمنی را رعایت کرده ایم، پس از خرید به خیابان رفته و ساعتی بعد لار را ترک کرده و با خودرو پژو خود به سمت اصفهان حرکت کردیم.
حوالی جهرم بود که یک خودرو جلوی ما را گرفت و دو نفر با تهدید اسلحه شروع به کتک زدن ما کردند. آنها سپس کیف دستی حاوی 10 الی 13 کیلو طلا و جواهراتمان را به ارزش دو میلیارد تومان دزدیدند و فرار کردند.
با شکایت این مردان، تحقیقات پلیس برای شناسایی و دستگیری سارقان شروع شد. کارآگاهان با توجه به نوع سرقت اطمینان یافتند که دزدان از قبل مردان طلافروش را زیرنظر داشته و از وجود طلا در داخل کیفش خبر داشته اند.
این یعنی زمانی که آنها در بازار سرگرم خرید طلا بوده اند، یکی از اعضای باند(زاغ زن باند) آنها را تعقیب می کرده است.
با توجه به حسایست موضوع پرونده ای در خصوص سرقت مسلحانه از این دو طلاساز تشکیل و دستورات لازم از سوی بازپرس برای شناسایی و دستگیری عاملان این سرقت مسلحانه جاده ای آغاز شد تا اینکه با اقدامات پلیسی یک مظنون به سرقت در ممسنی بازداشت شد اما با گذشت مدتی از بازداشت این سارق در حالی که هیچ سرنخی بر علیه وی وجود نداشت نامبرده آزاد شد و در حال حاضر تحقیقات برای دستگیری عامل این سرقت همچنان ادامه دارد.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 793806
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.