درنا شهبازی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در قالب این طرح ها، سیاه چادرهای عشایری در روستاها برپا می شود و صنایع دستی قشقایی مانند قالی، قالیچه و گلیم و غذاهای محلی ترکی به گردشگران عرضه می شود.
وی اظهار کرد: شهرستان فیروزآباد با میزبانی آثار تاریخی دوره ساسانیان از مناطق مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی در استان فارس است.
مدیر اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان فیروزآباد گفت: به مجریان طرح های بوم گردی که در کارگروه اشتغال این شهرستان به تصویب برسند، تسهیلاتی از 30 میلیون تا یکصد میلیون تومان تعلق می گیرد تا زمینه ساز شتاب در اجرای این طرح های اشتغالزا شوند.
سلسله ساسانیان که آخرین حکومت پادشاهی ایران قبل از ظهور اسلام است، از سال 224 تا 651 میلادی به مدت 427 سال بر ایران حکومت کردند.
کاخ اردشیر بابکان (آتشکده فیروزآباد) یادگار به جا مانده از عصر ساسانیان مقارن با سده 3 میلادی دارای تالارهای تو در تو است و با گذشت افزون بر یک هزار و 800 سال گچ‌بری بخش بالای دیوارهای درونی آن از گزند آسیب مصون مانده است. در ضلع شرقی کاخ، چهار ساختمان گنبدی شکل بزرگ وجود دارد.
در نزدیکی این کاخ و سه کیلومتری شهر فیروزآباد، شهر گور واقع است که در زمان آبادانی آن، مرکز بخشی از ایالت فارس به نام کوره اردشیرخورّه بود. طرح و الگوی این شهر دایره‌ای شکل است و به قطر 2 کیلومتر دارای چهار دروازه اصلی بوده و بناهای حکومتی و محل اقامت درباریان در آن قرار داشته است.
قلعهٔ دختر فیروزآباد از دیگر آثار در حال بررسی برای ثبت در میراث جهانی یونسکو نیز از دوران ساسانیان به یادگار مانده و در 6 کیلومتری جاده فیروزآباد به شیراز در دامنه کوهی مشرف به جاده قرار دارد که پس از طی مسافتی حدود 300 متر می‌توان به قلعه رسید.
شهرستان فیروزآباد در فاصله کیلومتری جنوب غرب شیراز قرار دارد.
9873/ 2027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.