به گزارش ایرنا، اسماعیل تبادار در این بازدید افزود: گردشگری از ظرفیت های مهم استان فارس در مسیر ایجاد اشتغال، پویایی اقتصادی و توسعه پایدار است و از این رو،همه دستگاههای متولی حوزه فرهنگی و هنری باید به طور مستمر باایجاد یا بهبود شرایط اجتماعی ،کالبدی وتوسعه منابع، زمینه و بستر لازم برای جلب مشارکت عمومی و سرمایه گذاری بخش خصوصی در این حوزه را بیش از گذشته فراهم کنند.
استاندار فارس در ادامه بر ضرورت تشکیل جلسات ماهانه کارگروه تخصصی فرهنگی و گردشگری به ریاست وی تاکید کرد و گفت: با تشکیل جلسات منظم و ارائه راهکارهای عملی، مسیر بروز حداکثر توان نیروی انسانی، ایجاد اشتغال و ارتقای سطح خدمات در تمام حوزه های فرهنگی هنری و گردشگری هموار خواهد شد.
تبادار در این بازدید نسبت به تعیین تکلیف و ساماندهی پروژه های تالار بزرگ شهر، باغ موزه مشاهیر، موزه پاسارگاد و مجموعه های فرهنگی سعدی و زندیه شیراز تاکید کرد و از مدیران ذیربط خواست تا با بها دادن به مشارکت های مردمی برای رفع مشکلات فراروی این طرح ها تلاش کنند.
ابو محمد مصلح الدین بن عبدالله، نامور به سعدی شیرازی و مشرف الدین در سال 568 یا به برخی از روایت ها در 588 خورشیدی تولد یافت. آوازه این شاعر و نویسنده پارسی گوی ایران زمین بیشتر به خاطر نظم و نثر آهنگین ، گیرا و قوی اوست.
جایگاه این شاعر نام آور سده هفتم هجری نزد اهل ادب تا بدان جاست که به وی لقب استاد سخن و شیخ اجل داده اند. آثار معروفش کتاب گلستان در نثر و بوستان در بحر متقارب و نیز غزلیات و دیوان اشعار اوست که به این سه اثر کلیات سعدی می گویند.
شیخ اجل سعدی به سیاحت و جهانگردی علاقه بسیاری داشت و به شهرهای خاور نزدیک و خاورمیانه، هندوستان، مصر و شمال آفریقا سفر کرد و این جهانگردی به روایتی 30 سال به طول انجامید.
9873/ 2027
خبرنگار: محمد امین افشارپور ** انتشاردهنده: سیداحمد نجفی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.