نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با گرامیداشت مناسبت های دهه آخر ماه صفر و سالروز رحلت پیامبر گرامی اسلام اظهار داشت : ویژگی زندگی فردی و اجتماعی حضرت محمد (ص) به گونه ای است که همگان را جذب می کند.
وی ادامه داد:جوان امروز تشنه دانستن معارف دین است ، این موضوع رسالت دانشگاه ها و مراکز علمی ما را دوچندان می کند که با درایت و مطالعه و با تاکید بر دانش و ظرافت، جنبه های معنوی زندگی پیامبر را به نسل جدید منتقل کنند.
آیت الله بهشتی افزود: ما بسیار شنیده ایم که نبی مکرم اسلام پس از گرفتن وضو و زدن مسواک و تلاوت آیاتی چند از قرآن کریم، در گوشه ای به عبادت می پرداخت، همین آموزه ها و سیره زندگی آن بهانه خلقت باید آموزه ای برای زندگی بهتر در جامعه کنونی باشد ، جوان شیعه اگر به کیفیت عبادت پیامبر اسلام نگاه کند ما شاهد این همه تشتت و دودستگی و اختلاف در جامعه اسلامی نخواهیم بود.
این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه بی تردید اندیشه و تدبر در زندگی پیامبر اسلام(ص) در گرایش انسانها به دین اسلام مؤثر خواهد بود گفت : دهها و صدها نفر از کسانی که در عصر کنونی به اسلام گرویده اند از اخلاق و مدارای پیامبر اسلام و از صلابت و استواری او درس زندگی گرفته اند.
وی اضافه کرد : شهرت محمد (ص) به راستگویی و درستکاری چنان زبانزد همگان شده بود که محمد امین لقب گرفت ، آیا راستگویی و درست کرداری نیاز امروز جامعه ما نیست؟
در اوایل سال 11 قمری ، بیماری و رحلت پیامبر (ص) پیش آمد . زمانی که بیماری حضرت پیامبر (ص) سخت شد ، به منبر رفت و مسلمانان را به مهربانی با یکدیگر سفارش فرمود ، وفات پیامبر (ص) در 28 صفر سال 11 قمری است.
خبرنگار : نیکنام خشنودی ** انتشار دهنده: غلامرضا مالک زاده
6113 / 1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.