به گزارش ایرنا، سید سعید زاهد زاهدانی، چهارشنبه در همایش 2 سالانه چیستی و چگونگی تحول در علوم انسانی از دیدگاه آیت الله خامنه ای که در شیراز برپا شده است، علوم انسانی را نرم افزار مدیریت اجتماعی دانست و اظهار داشت:
رهبر معظم انقلاب در سال های گذشته همواره بر لزوم ایجاد تحول در علوم انسانی تاکید داشته اند تا این تغییر منجر به این شود که نرم افزاری که در اختیار مدیران جامعه قرار می گیرد، جامعه را به سمت اسلام سوق دهد.
وی که دبیری این همایش را بر عهده دارد، افزود: تمام تلاش ها برای ایجاد تحول در علوم انسانی نیز به این دلیل انجام می شود که یک نرم افزار مدیریت اجتماعی مبتنی بر آموزه ها و فلسفه اسلامی تولید شود.
زاهد زاهدانی بیان کرد: امیدواریم که این سلسله همایش ها به ایجاد تحول در علوم انسانی منجر و شرایطی ایجاد شود که جامعه به سمت مناسبات اسلامی هدایت شود.
وی افزود: در این همایش از بین 40 مقاله برگزیده، 11 مقاله ارایه و افزون بر این هفت کرسی نظریه پردازی، 2 میزگرد، پنج نشست هم اندیشی و پنج کارگاه آموزشی نیز برگزار می شود.
رئیس دبیرخانه نواندیشی های رهبر معظم انقلاب هم گفت: این دبیرخانه در تلاش است که بخشی از کاستی های موجود در سطح ملی را از طریق جریان مدیریت دانش در حد توان برطرف کند.
محمد هادی صادقی افزود: این جریان دارای شورای سیاستگذاری علمی و دبیرخانه است و هدفش این است که نخبگان و پژوهشگران دانشگاهی و حوزی را در سطح ملی و جهانی گرد هم آورد و مسائل انقلاب را با توجه به نظرات رهبر معظم انقلاب به بحث و بررسی بگذارد.
وی ادامه داد: این امر می تواند منجر به هم افزایی، نقد و بررسی تطبیقی و روش مندی و مدل سازی برای تحول اهداف شود.
صادقی، در مورد همایش 2 سالانه چیستی و چگونگی تحول در علوم انسانی از دیدگاه آیت الله خامنه ای هم گفت: چنین همایش هایی در حقیقت جایگاهی برای ارایه فعالیت های پژوهشی و تحقیقاتی و ارایه نتایج پیش همایش هایی است که در دانشگاه شیراز و دیگر دانشگاه ها برگزار شده است.
همایش دوسالانه چیستی و چگونگی تحول در علوم انسانی از دیدگاه آیت الله خامنه ای، فردا (پنجشنبه) پایان می یابد.
6122 /6118
خبرنگار: سارنگ عبداللهی ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.