دبیر علمی این همایش، دوشنبه در گفت و گو با ایرنا گفت: در روز نخست همایش پس از سخنرانی علمی میهمانان کشوری و استانی، شاهد ارائه 11 مقاله های برگزیده خواهیم بود که طی 2 روز همایش ارائه خواهد شد.
دکتر سید سعید زاهد زاهدانی افزود: حدود 60 مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شد که از بین آنها 40 مقاله پذیرفته شد تا اصلاحات بر روی آنها انجام شود که عمده این 40 مقاله در نشریات علمی و پژوهشی کشور به چاپ می رسد و تعدادی نیز در مجموعه مقاله های این همایش چاپ خواهد شد.
او گفت: علاوه بر ارائه مقاله، هفت کرسی نظریه پردازی نیز ارائه خواهد شد و 2 میزگرد، پنج جلسه هم اندیشی و پنج کارگاه آموزشی نیز خواهیم داشت.
زاهدزاهدانی ادامه داد: سه شنبه 23 آبان شاهد افتتاح نمایشگاه عرضه محصولات تحول در علوم اجتماعی در حدود 10 سازمان و موسسه علمی و پژوهش استان خواهیم بود که این نمایشگاه ها تا آخر روز همایش برپا خواهد بود و بازدید برای همه مردم آزاد است.
وی درباره اهداف برگزاری این همایش گفت: علوم انسانی نرم افزار مدیریت اجتماعی است اما آنچه هم اینک به عنوان علوم انسانی در کشورما رایج است مبتنی بر تولیدات این علم در غرب است و بنابراین ابزاری را در اختیار مدیران ما قرار می دهد که منجر به توسعه فرهنگ غرب و سکولار می شود.
زاهد زاهدانی افزود: رهبر معظم انقلاب سالهاست که بر لزوم ایجاد تحول در علوم انسانی تاکید دارند تا در حقیقت نرم افزاری که در اختیار مدیران جامعه قرار می گیرد جامعه را به سمت اسلام ببرد نه به سمت جدایی دین از دنیا.
او ادامه داد:بنابراین جریان تحول در علوم انسانی به دنبال این است که به تولید نرم افزار مدیریت اجتماعی بر مبانی آموزه ها و فلسفه اسلامی منجر شود تا مسئولان بتوانند کشور را اسلامی اداره کنند.
دبیر همایش چیستی و چگونگی تحول در علوم انسانی از دیدگاه آیت الله خامنه ای گفت: امروز این ابزار در اختیار وجود ندارد و به همین دلیل در جامعه شاهد مظاهری هستیم که مطابقتی با اسلام ندارد و مردم از مسئولان مطالبه دارند که چرا امور بعد از 40 سال اسلامی نمی شود.
زاهد زاهدانی بیان کرد: اسلامی شدن امور هم وابسته به تغییر علوم انسانی است که امیدواریم این سلسله همایش ها بتواند در مدت کوتاهی این نرم افزار را تولید کند و در اختیار مدیران جامعه قرار دهد تا بتوانند جامعه را به سمت مناسبات اسلامی هدایت کنند.
مصاحبه :‌سارنگ عبداللهی ** انتشاردهنده:‌غلامرضا مالک زاده
6122 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.