به گزارش ایرنا، هادی پژوهش جهرمی شنبه در جلسه ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی استان در شیراز افزود:مردم از پاره ای برخوردها راضی نیستند.
وی ادامه داد:‌البته این بدان معنا نیست که کارمند خوب و وظیفه شناس در ادارات نداریم اما یک رفتار نامناسب از سوی یک کارمند می تواند تمام مجموعه را زیر سوال ببرد و اقدامات خوب انجام شده را نیز تحت الشعاع قرار دهد.
پژوهش جهرمی گفت:‌تمام دستگاه ها و مجموعه های خدمات رسان، افزایش سرمایه اجتماعی را به عنوان یک اولویت مهم در دستور کار خود قرار دهند، مردم صاحبان انقلاب و کشور هستند و فلسفه وجودی همه ما هم خدمت به مردم است.
معاون استانداری فارس، افزایش سرمایه اجتماعی و حفظ آن را ضروری دانست و اضافه کرد: یک فرد کارمند و کارشناس که باید در طول روز پاسخگوی مراجعان متعدد باشد نباید مسائل و مشکلات شخصی و فردی خود را در کارش دخالت دهد.
وی افزود: اگر به گونه ای عمل کنیم که اعتماد مردم دچار خدشه شود دیگر در باور آنها نخواهیم بود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس، با اشاره به ملاقات های مردمی استاندار فارس افزود: اینگونه ملاقات ها موجب افزایش سرمایه اجتماعی و تقویت اعتماد مردم به مدیران خواهد شد.
مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس هم جایگاه این استان در بحث صیانت از حقوق شهروندی را درکشورمناسب دانست وگفت: با این وجود شاهد هستیم که درعملکرد برخی از دستگاه ها در بحث پاسخگویی به حقوق شهروندان خلل وجود دارد و این باعث شده که به اعتماد مردم آسیب وارد شود.
سید علی محمد موسوی، با اشاره به تاثیر سهولت دسترسی مستمر مردم به مدیران در افزایش اعتماد و سرمایه اجتماعی افزود: اگر بتوانیم درگاه های ارتباطی با مردم را خوب تعریف کنیم و مدیران در هر لحظه در دسترس باشند قطعا در زمینه کاهش سرمایه اجتماعی اثر بازدارندگی خواهد داشت.
وی ملاقات های عمومی را ازراهکارهای مناسب برای افزایش اعتماد مردم دانست ادامه داد: در اینگونه ملاقات ها بسیاری از مسائل و مشکلاتی که مردم و مراجعان در حوزه های مختلف با آن مواجه هستند به سهولت رفع می شود.
موسوی گفت: البته افزایش سرمایه اجتماعی با بخشنامه و دستور ممکن نیست بلکه این سرمایه در طول زمان و به سختی شکل می گیرد و خدمت مناسب به مردم می تواند این سرمایه را ارتقا بخشد.
در این آیین از دستگاه های برتر در حوزه تکریم ارباب رجوع و عفاف و حجاب تقدیر شد.
خبرنگار:‌سارنگ عبداللهی ** انتشاردهنده:‌غلامرضا مالک زاده
6122 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.