به گزارش ایرنا احد فتوحی، یکشنبه در دیدار با فرماندار شهرستان مُهر بیان داشت: در شهرک صنعتی مُهر شرایط ویژه ای برای واگذاری زمین به صنعتگران و سرمایه گذاران در نظر گرفته شده، بدین نحو که آنان فقط 15درصد از قیمت واگذاری زمین را به صورت نقد پرداخت می کنند و مابقی بهای آن در قالب اقساط 36 ماهه از آنها دریافت می شود.
وی افزود: با توجه به اینکه شهرک صنعتی مُهر جزو مناطق کم برخوردار محسوب می شود تخفیفاتی که برای بهای حق انتفاع و قیمت واگذاری زمین در این شهرک صنعتی در نظر گرفته شده در مقایسه با سایر شهرک های صنعتی، کمترین قیمت محسوب می شود.
مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی فارس ادامه داد: بر این باوریم که اختصاص مشوق های ویژه سرمایه گذاری، مهمترین زمینه برای توسعه صنعتی شهرستان مُهر و ایجاد اشتغال پایدار در این منطقه است از این رو برای جذب هر چه بیشتر سرمایه گذار به دنبال اختصاص مشوق های بیشتر در این شهرک صنعتی هستیم.
فتوحی، با اشاره به ظرفیت های شهرستان مُهر از جمله وجود پالایشگاه گاز پارسیان در این شهرستان و همجواری آن با منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس (عسلویه) در جنوب شرقی استان بوشهر، بیان کرد: شهرک صنعتی مُهر با محوریت ایجاد صنایع تخصصی مربوط به نفت، گاز و پتروشیمی و استقرار صنایع پایین دستی از قابلیت های مناسبی برای توسعه صنعتی این شهرستان برخوردار است.
او گفت: همچنین با توجه به استقبال سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در این شهرک صنعتی، این شهرک در سال های آینده به یکی از مهمترین قطب های صنعتی استان به ویژه در بخش صنایع جانبی مربوط به حوزه نفت، گاز، پتروشیمی و صنایع پایین دستی آن در جنوب فارس تبدیل خواهد شد.
مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی فارس اضافه کرد: شهرک صنعتی شهرستان مُهر با 200 هکتار مساحت از ظرفیت استقرار250 واحد صنعتی با اشتغالزایی پنج هزار نفر برخوردار است و هم اینک 15قرارداد سرمایه گذاری با متقاضیان فعالیت در این شهرک منعقد شده و 6واحد صنعتی دیگر نیز با پیشرفت فیزیکی حدود 90درصد در دست ساخت است.
به گفته فتوحی، برخی از این واحدهای صنعتی در دست احداث تا پایان سال 96 به بهره برداری می رسد و از این طریق برای 50 نفر فرصت شغلی ایجاد می شود.
وی، به پاره ای از طرح های عمرانی و زیر ساختی که در شهرک صنعتی مُهر عملیاتی شده، اشاره کرد و گفت: تاکنون شبکه توزیع داخلی آب و برق و همچنین شبکه آبرسانی شامل حفر و تجهیز یک حلقه چاه آب آشامیدنی در این شهرک اجرا شده و طرح زیرسازی و آسفالت بخشی از شهرک نیز به انجام رسیده است.
فتوحی بیان داشت: طرح گاز رسانی به واحدهای صنعتی این شهرک نیز در سال 97 اجرا خواهد شد.
فرماندار شهرستان مُهر هم در این دیدار در مورد مزیت های سرمایه گذاری در شهرک صنعتی مُهر سخن گفت و اظهار داشت: این شهرک به سبب نزدیک بودن به آبهای خلیج فارس از ظرفیت مناسبی برای صادرات و دستیابی به بازار کشورهای حاشیه خلیج فارس برای عرضه محصولات تولیدی برخوردار است.
سید محمد موسوی افزود: نزدیکی شهرک صنعتی مُهر به بزرگراه و اتوبان برای دسترسی آسان تر به مرکز استان فارس و نزدیکی به فرودگاه بین المللی خلیج فارس از دیگر مزیت های این شهرک به شمار می آید.
وی ادامه داد: همچنین همجواری این شهرک صنعتی با منطقه پارس جنوبی در استان بوشهر و امکان دسترسی سریع به مواد اولیه پتروشیمی، ایجاد صنایع پایین دستی صنعت نفت و پتروشیمی نیز می تواند شرایط راحت و مناسب تری به مواد اولیه را فراهم آورد و این مهم به لحاظ اقتصادی بسیار مقرون به صرفه است.
شهرستان مُهر در فاصله 332 کیلومتری جنوب شیراز قرار دارد.
6118 /2027
تنظیم: پرویندخت پاردسویی شیرازی ** انتشار دهنده: سید احمد نجفی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.