شهرام کمال زاده، شامگاه چهارشنبه در حاشیه آیین اختتامیه دوازدهمین نمایشگاه بین المللی و تخصصی صنعت نفت، گاز و پتروشیمی شیراز در گفت و گو با ایرنا افزود: ساخت بسیاری از تجهیزات ثابت،‌ سنگین و دوار صنعت نفت، ساخت مبدل های حرارتی و‌ کولرهای هوایی از جمله فعالیت هایی است که به همت متخصصان صنعت استان فارس انجام شده است.
وی بیان داشت: همچنین تعمیر، نگهداری و ارائه خدمات هلی کوپتری به سکوهای دریایی برای نخستین بار در خاورمیانه توسط یکی از محورهای صنعتی فعال در شهرک صنعتی شیراز صورت گرفت.
کمال زاده گفت: برخی از طراحی ها و ساخت تجهیزات صنعت نفت که توسط واحدهای صنعتی مستقر در شهرک صنعتی بزرگ شیراز انجام می شود، در کشور و حتی خاورمیانه منحصر به فرد است.
او افزود: وجود تعدادی از واحدهای فعال و شاخص سازنده تجهیزات صنعت نفت در شهرک های صنعتی استان فارس، شرایطی را مهیا ساخته تا این استان به عنوان یکی از مهمترین قطب های کشور در حوزه نفت و گاز مطرح شود.
معاون صنایع کوچک شرکت شهرک های صنعتی فارس بیان کرد: نزدیکی و همجواری استان فارس به پارس جنوبی نیز ظرفیت مناسبی برای مبدل شدن این استان به یکی از مهمترین قطب های طراحی و ساخت تجهیزات صنعت نفت، گاز و پتروشیمی فراهم کرده است.
کمال زاده گفت: شرکت شهرک های صنعتی فارس، ظرف سه ماه گذشته مبادرت به راه اندازی مرکز مبادلات پیمانکاری فرعی با محوریت صنایع نفت، گاز و پتروشیمی کرد.
او اظهار داشت: مرکز یاد شده، موضوع شناسایی ظرفیت ها و توانمندی های صنایع استان درحوزه های طراحی و ساخت تجهیزات نفت، گاز و پتروشیمی و ایجاد ارتباط موثر بین این واحد ها با پیمانکاران بزرگ صنعت نفت را در دستور کار خود قرار داده است.
وی در بخش دیگری از مطالب خود گفت: 28 درصد از واحدهای صنعتی مستقر در شهرک های صنعتی فارس که شامل بیش از 740 واحد تولیدی، صنعتی و صنفی است در بخش صنایع فلزی فعالیت دارند.
به گفته کمال زاده، تولیدات شماری از این واحدها در کشور و حتی جهان منحصر به فرد است.
معاون صنایع کوچک شرکت شهرک های صنعتی فارس، همچنین به برگزاری دوازدهمین نمایشگاه صنایع نفت، گاز و پتروشیمی شیراز اشاره کرد و گفت: حضور برخی از واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی که در زمینه طراحی و ساخت تجهیزات صنعت نفت، گاز و پتروشیمی فعالیت دارند یکی از مهمترین ویژگی‌های این نمایشگاه است.
دوازدهمین نمایشگاه بین المللی و تخصصی صنعت نفت، گاز و پتروشیمی به همراه نمایشگاه ایمنی، بهداشت و محیط زیست در صنعت نفت (HSE) روز بیست و سوم مهرماه 96 در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی فارس واقع در شهرک گلستان شیراز با حضور جمعی از مسئولان ملی، استانی و مدیران ارشد صنعت نفت کشور گشایش یافت.
سید محمود موسوی، مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی فارس اعلام کرد: در این نمایشگاه 70 شرکت فعال در حوزه صنعت نفت، گاز و پتروشیمی از سراسر کشور و نمایندگان محصولاتی از کشورهای آلمان، کانادا، ایتالیا، انگلیس، ژاپن وچین درقالب 134 غرفه درمساحتی افزون بر 6 هزارمترمربع فضای مسقف نمایشگاهی، آخرین دستاوردها، محصولات و خدمات خود را ارائه کردند.
این نمایشگاه که از بیست و سوم مهرماه دایر بود شامگاه امروز (بیست و ششم مهر) به کار خود پایان داد.
6122 /6118
خبرنگار: سارنگ عبداللهی ** انتشار دهنده: پریندخت پاردسویی شیرازی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.