به گزارش ایرنا دکتر عمر مقداد الجمنی، روز چهارشنبه در نخستین روز از همایش بین المللی نقش و جایگاه عربی نویسان و عربی سرایان ایرانی در رشد و شکوفایی فرهنگ و تمدن اسلامی در شیراز افزود: تمدن فارس و عرب بسیار به هم نزدیک هستند و امروز نیز همه ما باید بکوشیم تا این قرابت و نزدیکی بیشتر شود.
وی، با بیان اینکه برگزاری چنین همایش هایی بر قرابت و نزدیکی این 2 ادبیات دلالت دارد، اظهار داشت: این همایش راکه از سوی دانشگاه شیراز برپا شده، می توان از بهترین همایش ها در این زمینه برشمرد و بر این باورم که این گردهمایی می تواند به قوام و دوام این نزدیکی و ارتباط کمک کند.
این استاد تونسی اظهار کرد: بدون تردید باید در این زمینه تلاش ها و کوشش های بیشتری انجام شود تا همواره شاهد تداوم ارتباط و نزدیکی این 2 فرهنگ باشیم.
در همایش 2 روزه بین المللی نقش و جایگاه عربی نویسان و عربی سرایان ایرانی در رشد و شکوفایی فرهنگ و تمدن اسلامی، استادان دانشگاه و میهمانانی از کشورهای تونس، اردن، عمان و عراق حضور دارند.
در این همایش، نشست سردبیران مجله های عربی زبان کشورمان و همچنین کارگاه آموزشی زبان عربی (تکنیک ها و روش ها) ویژه معلمان درس عربی آموزش و پرورش فارس نیز برگزار خواهد شد.
این همایش فردا (پنجشنبه) به کار خود پایان می دهد.
کشور تونس به مرکزیت شهر تونس در شمال آفریقا و جنوب دریای مدیترانه قرار دارد.
6122 /6118
خبرنگار: سارنگ عبداللهی ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.