رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر شیراز با اعلام این مطلب گفت: چند روز قبل برای بازدید به تنها ورزشگاه بانوان شهر رفتم که وضعیت این مکان درخور جایگاه بانوان نبود و جای تأسف داشت. لیلا دودمان اظهارداشت: در همین زمینه گزارش کامل از تنها ورزشگاه بانوان شهر (ورزشگاه حجاب) تهیه کردهام و به زودی با مسئولین تربیت بدنی مذاکراتی را برای رفع مشکلات این ورزشگاه و وضعیت نابسامان آن خواهیم داشت. این ورزشگاه سال هاست به فراموشی سپرده شده است.
وی اضافه کرد: یکی دیگر از مواردی که ما به دنبال آن هستیم لایحه ورزش شهر است که در این خصوص 2 هفته به تربیت بدنی فرصت دادیم تا تصمیم گیری کرده و تکلیف این اداره در مقابل هیات های ورزشی و شهرداری را مشخص کند که این مهلت هفته آینده به اتمام می رسد و این لایحه باید در زمان فوق تحویل ما شود.
دودمان در خصوص رویکرد فرهنگی شورای شهر در این دور گفت: با توجه به این که کمیسیونی به نام فرهنگی، اجتماعی و ورزشی فعال است نمیتوانیم به صورت یک جانبه به مسایل توجه کنیم به گونه ای که در بعد فرهنگی باید به 2 مقوله توجه کنیم، یکی میراث فرهنگی و تقویت آن همسو با توسعه گردشگری است و دیگری ارتقای فرهنگ شهروندی و حقوق شهروندی است. وی تصریح کرد: در بعد اجتماعی هم فعالیتهای کمیسیون باید در خصوص آسیبهای اجتماعی باشد و در کنار آن در حوزه ورزشی نیز باید به دنبال تقویت زیرساختها بود. اهمیت 3 موضوعی که باید توسط این کمیسیون دنبال شود باعث میشود که ما نتوانیم از میان مقولههای فرهنگی، اجتماعی و ورزشی یکی را اولویت اصلی خود بشماریم و یکی از این موارد را جدای از دیگری ببینیم. دودمان ادامه داد: در حال حاضر سازمان فرهنگی شهرداری شیراز برنامههای یک ساله خود را تدوین کرده و در حال اجراست اما رویکرد ما در خصوص نحوه برگزاری و اجرای با کیفیت این برنامههاست و سعی داریم بیشتر به کیفی بودن امور توجه شود تا کمیت که البته تا حدودی رویکردهای خود در این حوزه را با مسئولین مرتبط در شهرداری در میان گذاشتهایم. رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای شهر شیراز با اشاره به وضعیت نامناسب باغ بانوان گفت: در حال حاضر وضعیت باغ بانوان مناسب نیست و سایر باغ های خانواده زیر مجموعه سازمان فرهنگی و اجتماعی نیز که به پیمانکار واگذار شده اند گرچه فضای سبز و تفریحی خوبی دارند اما به نظر میرسد هنوز کارکرد فرهنگی مورد نیاز شهر را نتوانستهاند دنبال کنند و انتظار داریم تا در آینده به این کارکرد بیشتر توجه شود.
دودمان از ساماندهی زنان کارتن خواب خبر داد و گفت: یکی دیگر از برنامه های ما که به تصویب کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر رسیده ساماندهی زنان کارتن خواب است که تصمیمات اولیه آن گرفته شده و امیدواریم با کمک بهزیستی و ارگانهای ذی ربط بتوانیم در این زمینه اقدامات لازم را به انجامرسانیم.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 768807
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.