مهدی وحدانی، سه شنبه در حاشیه اختتامیه نخستین مسابقه بین المللی عکاسی میکروسکوپی و ماکروسکوپی کشور در شهرستان داراب، در گفت و گو با ایرنا افزود: این دانش آموزان در سفر به ایران با جغرافیا و تاریخ کشورشان بیشتر آشنا می شوند و این یک اقدام تبلیغی مناسب برای ایران است.
وی ادامه داد: هدف ما جذب حداکثری این دانش آموزان است و بسیاری از آنان در جشنواره های بین المللی ایران از جمله جشنواره امام رضا (ع) و مسابقه پرسش مهر ریاست جمهوری شرکت می کنند.
وحدانی در بخش دیگری از مطالب خود گفت: شهرستان داراب می تواند پایتخت فرهنگی، آموزشی و پژوهشی کشور باشد.
او بیان کرد: فرهنگیان و دانش آموزان داراب از ظرفیت ها و قابلیت های خوبی برخوردارند و این شهرستان با برگزاری مسابقه های بین المللی همچون عکاسی میکروسکوپی و ماکروسکوپی، می تواند گامی مهم در معرفی این شهرستان در سطح بین الملل بردارد و آینده ای روشن برای این منطقه قابل پیش بینی است.
وحدانی، ضمن تقدیر از دست اندرکاران برگزاری نخستین مسابقه بین المللی عکاسی میکروسکوپی و ماکروسکوپی در
شهرستان داراب، خواستار برگزاری اینگونه مسابقه ها در سایر نقاط ایران و مدارس ایرانی خارج از کشور شد.
مدیر کل آموزش و پرورش فارس هم در این آیین بیان کرد: برگزاری چنین رقابت هایی می تواند موجب شناسایی استعدادهای نخبه و برقراری تعامل بین المللی در بین دانش آموزان داخل و خارج از کشور شود.
حمید رضا آذری بیان کرد: دانش آموزان نخبه و با استعدادی در کشور و استان فارس داریم که از توانایی های بسیار بالایی در زمینه های مختلف برخوردارند که باید آنها را به خوبی پرورش داد.
محسن خوشحال، دبیر مسابقه بین المللی عکاسی میکروسکوپی و ماکروسکوپی هم گفت: در این مسابقه 2 هزار و 400 نفر با هشت هزار و 600 اثر از کشورهایی از جمله روسیه، امارات، ترکیه، لبنان، هند، پاکستان، دبی و آذربایجان شرکت کردند که از میان این آثار 41 اثر انتخاب و به صاحبان آنها هدایایی اهدا شد.
شهرستان داراب در فاصله 253 کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است.
6118
خبرنگار: مجتبی صالحی ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.