احد فتوحی سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود:‌بازاریابی در کشورهای جدید هدف صادراتی و اعزام فعالان صنعتی به نمایشگاه‌های معتبر خارجی از برنامه‌هایی است که با حمایت‌های این شرکت، به ‌طور ویژه انجام خواهد شد.
فتوحی همچنین با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی و بخش دولتی نیز در تحقق افزایش میزان صادرات نقش مهمی برعهده دارند ادامه داد:جلسات مختلف با دستگاه‌های اجرایی مرتبط برای رفع موانع صادراتی و تسهیل در امور صادرات برگزار شده و در این زمینه با تعامل موجود در استان امیدواریم گام‌های موثری برداشته شود.
وی گفت:‌ 14خوشه صنعتی و کسب و کار در استان فارس شناسایی شده و از این تعدادکار مطالعات امکان سنجی 9خوشه به پایان رسیده و 5 خوشه نیز اجرایی شده است.
فتوحی افزود: خوشه های گلاب و عرقیات میمند و سنگ فارس با دستیابی به اهداف مورد نظر توسعه یافته شده اند و خوشه رب گوجه و شوری و ترشی استان نیز تا پایان سال به مرحله توسعه یافتگی خواهد رسید و خوشه فرش دست باف نیز سال آینده به مرحله توسعه یافتگی خواهد رسید.
این مقام مسئول همچنین با اشاره به فعالیت خوشه خرمای جنوب گفت:فاز مطالعه شناختی این خوشه نیز آغاز شده و تا پایان سال سایر مراحل توسعه آن انجام می شود.
مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی فارس در ادامه اجرای برنامه های آموزشی برای واحد های صنعتی را از دیگر راهبردهای بخش صنایع کوچک اعلام کرد و با بیان اینکه در نیمه نخست امسال در قالب 183 دوره آموزشی 5153 نفر از صنعتگران آموزش های مختلف را فرا گرفته اند گفت: در نیمه دوم سال نیز دوره های آموزشی با کیفیت بالایی برنامه ریزی و انجام خواهد شد.
وی با اشاره به برگزاری 10تور صنعتی ویژه فعالان صنعتی استان در6ماه نخست امسال گفت:بیش از 110 صنعتگر در این تورها شرکت کردندکه تا پایان سال باید تورهای صنعتی با کیفیت بیشتری برگزار شود.
خبرنگار:‌سارنگ عبداللهی ** انتشاردهنده:‌غلامرضا مالک زاده
6122/ 1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.