اعضای این باند، چند سارق حرفهای هستند که به دهها خانه در نقاط بالای شیراز دستبرد زدهاند. آنها سرقتهایشان را از سال 94 شروع کردند و با شناسایی خانههایی که بهنظر میرسید صاحبان آنها وضعشان خوب است، وارد آنجا میشدند و شروع به جمعآوری لوازم باارزش از جمله پول و طلا میکردند. حتی درصورتی که حدسشان غلط از آب درمیآمد و با صاحبخانه روبهرو میشدند، با چاقو به او حمله میکردند و وی را به باد کتک میگرفتند.
سپس داخل یکی از اتاقها حبسش میکردند و به سرقت ادامه میدادند. فعالیت این باند و تحقیقات پلیس برای دستگیری آنها ادامه داشت تا اینکه مهمترین سرنخ پرونده در جریان یکی از سرقتها بهدست آمد.
چندی قبل دزدان در حال سرقت از خانهای در یکی از خیابان های شیراز بودند اما صاحبخانه به خانه برگشت، او با دیدن سارقان که سرگرم جست و جو در خانه بودند شروع به سر و صدا کرد اما دونفر از دزدان با تهدید چاقو و قمه، صاحبخانه را به شدت زخمی کردند و متواری شدند. در این میان یکی از همسایهها شماره پلاک خودروی دزدان را یادداشت کرد و همین سرنخی شد برای دستگیری این باند مخوف.
ردیابی سارقان
ردگیری شماره پلاک مورد نظر، کارآگاهان را به یکی از استان های دیگر رساند. بعد از هفتهها تحقیقات شبانه روزی، این خودرو شناسایی و راننده آن دستگیر شد. مرد جوان به اداره آگاهی انتقال یافت و مالباخته به محض دیدنش، وی را شناخت و گفت که او یکی از دزدانی است که به سرقت از خانهاش
دست زدند.
متهم که چارهای جز بیان حقیقت نداشت به عضویت در باند بزرگ سرقت از خانهها اعتراف کرد و مدعی شد که سردستههای باند چهار تبهکار حرفهای هستند. با اطلاعاتی که این مرد به پلیس داد، اعضای باند شناسایی شدند اما همچنان از مخفیگاه آنها اثری نبود. آنها که متوجه لورفتن گروهشان شده بودند، متواری شده و زندگی مخفیانهای در پیش گرفته بودند.
سرقت در شیراز
درحالیکه تلاش برای دستگیری سردستههای باند ادامه داشت، دزد دستگیر شده اعترافات عجیبی را به زبان آورد. اعترافاتی که نشان از گستردگی فعالیت این باند در شیراز داشت.
وی گفت که در نقاط بالا شهر شیراز سرقت داشتهاند. دزد حرفه ای مدعی شد که به دهها خانه در مناطق معالی آباد، فرهنگ شهر و... دستبرد زده و میلیون ها تومان اموال با ارزش را به سرفت بردهاند. متهم دستگیر شده اعتراف کرد که اگر در جریان سرقت با صاحبخانه روبهرو میشدند، سردستههای باند با چاقو و قمه به جان آنها میافتادند و نقشه سرقت ادامه پیدا میکرد.
اعتراف به سرقت از 40 خانه
با اعترافات سارق، در حالی که تلاش ها برای دستگیری سردسته این باند ادامه داشت وی مدعی شد که در این میان از بیش از 40 منزل مسکونی در شیراز سرقت کرده اند.
این سارق مدعی شد با شناسایی منازل شبانه به امید اینکه کسی در منزل نیست وارد آنجا شده و دست به سرقت می زدند.
همزمان با تحقیقات، شاکی که از سوی آنها مورد ضرب و شتم قرارگرفته بود، متهم را
شناسایی کرد.
در ادامه ماموران سه سارق دیگر را نیز دستگیر کردند. بدین ترتیب با اعتراف این سارقان پرونده آنها با صدور کیفرخواست به دادگاه ارسال شد. جلسه رسیدگی به این پرونده در شعبه سوم کیفری یک برگزار شد. در این جلسه نماینده دادستان درخواست مجازات متهمان را مطرح کرد. سپس اظهارات سارقان اخذ و در نهایت هیات قضایی شعبه سوم متهمان را از 24 تا 25 سال زندان و قطع ید محکوم کرد. این حکم به دیوانعالی کشور ارسال و تایید شد.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 767786
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.