بابک دایی اظهار داشت: در این هفته هیات سرمایه گذاری اتریشی به فارس آمدند که این هیات ترکیبی از کنسرسیوم شرکتهای اروپایی از کشورهایی همچون اتریش، آلمان و فرانسه بودند و قائم مقام این کنسرسیوم، بانویی ایرانی بود اما دفتر اصلی آن ها در اتریش است.
وی بیان داشت: این هیات که علاقه خاصی به شیراز و فارس دارد مدتها پیگیر سرمایهگذاری در این استان بود که خوشبختانه برای ساخت 4 نیروگاه خورشیدی با سرمایه گذاری 95 میلیون یورویی به توافق رسیدیم.
دایی اظهارداشت: نیروگاه های مذکور شامل دو نیروگاه 10 مگاواتی و دو نیروگاه 25 مگاواتی است که جمعاً ظرفیت 70 مگاواتی خواهند داشت.
مدیر کل امور اقتصادی و دارایی فارس با بیان این که مکان اجرای این طرح ها در ایزدخواست آباده است افزود: فردا این هیات برای بررسی اراضی پیشنهادی بازدیدی از آن منطقه خواهند داشت.
وی گفت: این هیات اعلام کرده اند با تخصیص زمین ظرف مدت 7 ماه نیروگاه را راه اندازی و انرژی تولیدی را به شبکه سراسری برق متصل خواهند کرد.
دایی با بیان این که با اختصاص زمین، سرمایه گذاران 6 ماه فرصت دارند فرآیند اجرای طرح خود را آغاز کنند افزود: خوشبختانه این کنسرسیوم اتریشی برنامه زمانبندی خوبی دارد و قرار است در کمتر از یک ماه پس از تحویل زمین، برای اجرای طرح خود فعالیتش را آغاز کند.وی گفت: چنان چه پس از شش ماه از واگذاری زمین، اقدامی برای اجرای پروژه انجام نگیرد؛ اراضی واگذاری پس گرفته میشود البته چنان چه سرمایهگذار دلایل متقن بیاورد که عدم آغاز به کار، عمدی نبوده و درگیر اقدامات قانونی برای شروع فعالیتش بوده شش ماه دیگر به او فرصت داده میشود اما بعد از آن هیچ عذری پذیرفته نخواهد بود. مدیر کل امور اقتصادی و دارایی فارس در خصوص سایر طرحهای سرمایه گذاری در دست بررسی گفت: در حال حاضر 3 طرح سرمایه گذاری دیگر در کشورهای ترکیه، کره جنوبی و چک در دست بررسی است.
وی بیان داشت: ترکیهایها قصد احداث کارخانه لوازم آرایشی و بهداشتی با سرمایهگذاری 20 میلیون یورویی در فارس دارند که در حال دریافت مجوزهای لازم از وزارت بهداشت هستند. همچنین سرمایهگذاران جمهوری چک قرار است در این استان نیروگاه برقی- گازی و کره ایها نیروگاه انرژی خورشیدی در این استان راهاندازی کنند که رقم سرمایه گذاری آنها بالغ بر 45 میلیون دلار است.
دایی همچنین از معطلی 7 ماهه دو طرح سرمایهگذاری خارجی در فارس برای گرفتن زمین خبر داد و گفت: مشکل این دو طرح با پیگیری استاندار فارس در حال برطرف شدن است و امیدوارم به زودی با رفع مشکل اجرای دو طرح مذکور در لارستان آغاز شود.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 767785
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.