برخی شهروندان شیرازی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه خلیج فارس بخشی از هویت ایرانی است که ریشه در تاریخ کهن این سرزمین دارد، سخنان ترامپ را محکوم کردند و گفتند:مردم بزرگ ایران اسلامی با هوچیگیری ، جنجال آفرینی و رجز خوانی سردمداران کاخ سفید عرصه مقاومت و پشتیبانی از میهن و نظام اسلامی را خالی نخواهند کرد.
سید محمد رضا حسینی دبیر دبیرستان های شیراز دراین زمینه با اشاره به سابقه دشمنی آمریکا با ملت ایران گفت : پایبندی به اسلام ناب و ارزش های اسلامی، یکی از عمده ترین دلایل دشمنی آمریکا با جمهوری اسلامی است، ما براین پایبندی به اسلام و ارزش های اسلامی تاکید می کنیم و با جان و مال و همه داشته ای خود از اسلام و میهن اسلامی دفاع خواهیم کرد.
این آموزگار مدارس شیراز افزود:مدارک بی چون و چرای تاریخی از منابع یونانی و رومی گرفته تا منابع پرشمار دوران بعد از اسلام به عربی و فارسی به روشنی حکایت از نام خلیج فارس دارد ، چطور ممکن است رئیس جمهوری آمریکا این موارد ابتدایی را نداند؟ آنها برای تضعیف و تخفیف ملت ما این حرکات را انجام می دهند غافل از اینکه همه این موضع گیری های خصمانه ملت ایران را هشیار تر می کند.
دکتر اکبر اجرایی پزشک ودبیرستاد اقامه نمازدانشگاه علوم پزشکی شیرازدر این زمینه اظهار داشت: سردمداران کاخ سفید را به مرور دوباره تاریخ کهن ایران اسلامی فرا می خوانم.
او گفت: ملت ما همواره ثابت کرده است که تهدیدات و یاوه گویی های سران زورگوی آمریکا و سایر هم پیمانانش نه تنها خللی در اراده استوار و ایمان واقعی آنان نخواهد گذاشت بلکه همه سلایق و گروه های مختلف را در برابر آنان متحدتر خواهد کرد.
این پزشک استان فارس اضافه کرد: رئیس جمهوری بی کفایت کنونی آمریکا نیز با این اقدام نابخردانه و استفاده از ادبیات زشت و اسامی مجعول، آبروی خود و کشورش را در انظار عمومی جهانیان بیش از پیش از بین خواهد برد و ملل آزاده جهان شاهد عزت و سربلندی ملت پرافتخار ایران اسلامی خواهند بود.
محمد امین حکمت کار آفرین و تولید کننده برتر استان فارس نیز با محکوم کردن جاه طلبی ها و سخنان سراسر توهین رئیس جمهوری آمریکا و با یادآوری نام خلیج فارس به ترامپ گفت : دست کم از دوران هخامنشیان به بعد در نوشته های یونانی و کتیبه های موجود در ایران همیشه این پهنه گسترده و مهم استراتژیکی به نام خلیج فارس یا فارس و دریای پارس خوانده شده است ، چطور ممکن است حافظه رئیس جمهوری آمریکا این موارد را به یاد نیاورد؟
این کارآفرین برتر استان فارس اضافه کرد:مورخان و محققان دنیای قدیم از جمله هرودت، نئارخوس، استرابون و کورسیوس در آثار و نوشته‌های خود این دریا را دریای پارس و یا خلیج فارس نامیده‌اند.بطلمیوس دو قرن پیش از میلاد این خلیج را پرسپکوس سینوس نامید که به معنی خلیج فارس است. همین نام در نقشه جهان هنریکوس مارتلوس در سال ۱۴۹۲ میلادی نیز به کار رفته است.حال رئیس یک کشور که سوابق تاریخی اش کمتراز صد سال است برای ما و کشور ما توهین می پراکند و فضا را آلوده می کند.همه ملت های آزاده جهان این گونه موضع گیری های خصمانه را محکوم می کنند.
دکتر بصیر هاشمی معاون پژوهش و فناوری علوم پزشکی و عضو هیات علمی این دانشگاه نیز با بیان اینکه انسجام و وحدت ملی پاسخ محکم و قاطعی به یاوه گویی های ترامپ است گفت : این حرف های سراسر فحاشی نمی تواند خللی در عزم آهنین ملت ما به وجود اورد.
این استاد دانشگاه به برخی از سخنان ترامپ و تهدیدهای وی در باره خروج از برجام اشاره کرد و گفت : توافق هسته‌ای یک توافق دوجانبه بین ایران و آمریکا نیست که آمریکا بتواند یک طرفه آن را ملغی کند ، از سویی نام خلیج فارس در سرزمین ما بخشی از هویت ماست ، ترامپ باید با حساسیت و دقت نظر بیشتری و با فراگیری ادبیات سیاسی در باره منطقه و خلیج فارس سخن بگوید.
دکتر کامران باقری لنکرانی عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و وزیر سابق بهداشت و درمان نیز با محکوم کردن سخنان ترامپ گفت : سخنان ترامپ صحبت های یک دیوانه نبود بلکه ماحصل هماهنگی های بین صهیونیسم بین الملل و ارتجاع عرب و شرکت های چند ملیتی بودکه برای منافع اقتصادی و سیاسی خود تحریف تاریخ و دروغ گویی را نقطه آغاز و تلاش مذبوحانه برای تضعیف ایران اسلامی را وجهه همت خود قرار دادند .
وی گفت : خبط او به کار بردن عبارت جعلی درباره خلیج فارس بود که تنها منطقش قدرشناسی نسبت به ۴۰۰ میلیارد دلار اخاذی از عربستان بود. کار به جایی رسید که هویت عربستانی حمله کنندگان یازده سپتامبر را نیز انکار کرد و به نوعی مسئولیت آن حادثه تلخ راهم بر گردن ایران انداخت که بسیار مضحک بود به نحوی که حتی رسانه ای طرفدارانش هم این بخش را دیگر تکرار نکردند.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت : در چنین شراطی ما باید همگرایی خود را بیشتر کنیم . مواظب باشیم اختلاف سلیقه ها را تلاش برای منافع ملی و مصلح کشور را تحت تاثیر قرار ندهد. ما سلایق مختلفی داریم اما باید منافع ملی خط قرمز همه ما باشد.
دکتر مهدی مخبری استاد دانشگاه هم با محکوم کردن سخنان ترامپ گفت : پارس یا فارس سرزمینی است که تاریخ، گستره جغرافیایی آن را تعریف کرده است. فرهنگ و تمدن سرزمین بزرگ ایران همیشه بر تارک تارخ درخشیده و نه تنها در این محدوده جغرافیائی بلکه تمام گیتی را درنوردیده و همه بشریت از آن بهره برده اند.
رئیس موسسه آموزش عالی غیرانتفاعی زند شیراز در ادامه اظهار داشت: از روزگار گذشته خلیج فارس بخشی از این گستره تاریخی است. این خلیج را مردمان آن پارسی پاس نگه داشته اند و برای آن جان فشانی کرده اند، که همه اسناد تاریخی و حتّی مدارک موجود در کتابخانه ها و نقشه های آمریکایی نیز این هویت را گواهی داده اند.
مخبری با بیان اینکه خلیج فارس گوهر هویت ایرانی است گفت : این مفهوم و هویت را ایرانیان پاس می دارند و آن را خلیج همیشه فارس نگه خواهند داشت. آقای ترامپ و هر بیگانه دیگر ممکن است بتواند اسلحه و مهمات و تجهیزات به پادشاهان ترسو و بی هویت منطقه بفروشد و با پول های آن، در آن طرف دوردست افق نعره مستانه بزند امّا اگر بخواهد هویت ایرانی ما و هویت خلیج همیشه پارس را به دلارهای حرام نفتی بفروشد دستانش خرد خواهد شد.
این استاد دانشگاه در ادامه گفت : مردم ایران این رفتار جاهلانه، مغرورانه و البته گداصفتانه ای که برای چپاول پول های نفتی برخی کشورهای عربی از رئیس جمهوری بی هویت آمریکا سرزده را با شهامت و عزّت جواب خواهند داد.
گزارش از : نیکنام خشنودی ** انتشاردهنده:‌غلامرضا مالک زاده
6113 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.