دیروز ساختمان استانداری فارس شاهد حضور تعداد زیادی از مونقرهایهایی بود که سال ها از زندگی و جوانی خود را در حوزههای مختلف به جامعه خدمت کردهاند و حال پس از بازنشستگی توقع دارند حداقل حقوقشان کمتر از کسانی که جایگزین آن ها شده اند نباشد و خواستار اجرای قانون یکسان سازی حقوق کارکنان دستگاه های اجرایی و بازنشستگان شدند. در این تجمع که بخش گسترده آن ها را فرهنگیان بازنشسته تشکیل می دادند شرکت کنندگان بر لزوم توجه به حقوق بازنشستگان تاکید کردند. یکی از فرهنگیان بازنشسته در این زمینه به خبرنگار «خبرجنوب» گفت: هنوز حقوق هیچ بازنشسته ای به 2 میلیون تومان نرسیده است و تنها تقاضای ما این است که حقوق ما نیز مانند شاغلین باشد. وی افزود: در حال حاضر، حقوق بازنشستگان با حقوق یک کارگر خدماتی با حداقل حقوق هم همسان نیست اما حتی یکی از مسئولین هم نیامد از ما بپرسد که مشکل شما چیست!
یکی دیگر از تجمع کنندگان هم گفت: ما جزو کسانی هستیم که بعد از انقلاب و در دوران جنگ در بدترین شرایط به کشورمان خدمت کردیم و حتی مدتها حقوق نمیگرفتیم و به دفاع مقدس کمک میکردیم اما امروز ما چیزی جز حق خودمان را نمیخواهیم. من هم باید حقوقم اندازه دیگران باشد تا پاسخ جوان بیکارم را بدهم.
یکی دیگر از فرهنگیان شرکت کننده در این تجمع گفت: الان در هر کدام از خانههای ما چند جوان بیکار حضور دارند که همگی با رتبههای خوب فارغ التحصیل شده اند اما کاری برای آنها نیست و ما باید هزینههای آن ها را نیز بپردازیم و مخارج ما بیشتر شده است. وی ادامه داد: این مشکلات در حالی است که مسئولان فکر میکنند ما چون بازنشسته شدهایم هزینههایمان نیز کاهش یافته است. اسفندیاری از دیگر شرکت کنندگان در این تجمع نیز گفت: مسئولین نباید جوانان دیروز و پیشکسوتان امروز را با یک مجموعه کوچک مقایسه کنند بلکه باید در زمینه تامین هزینههای معیشت و نیز ایجاد اشتغال برای بازنشستگان کاری انجام دهند که اصلیترین کار میتواند همسان سازی حقوق و نیز به کارگیری بازنشستگان در امور مختلف باشد. وی ادامه داد: بازنشستگی در دین ما معنی ندارد و باید به بازنشستگان به دید یک فرصت برای جامعه نگاه شود.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 762796
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.