به گزارش ایرنا اعضای شورای اسلامی شهر شیراز در نشست عصر یکشنبه از میان چهار گزینه با 13رای اسکندرپور را به عنوان شهردار شیراز انتخاب کردند.
شورای شهر شیراز 28 مردادماه 96 عبدالحمید معافیان را با 13 رای به عنوان گزینه پیشنهادی خود به وزارت کشور معرفی کرد اما وزارت کشور پس از بررسی شرایط وی به استناد تبصره یک ذیل ماده واحده قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان وی را واجد شرایط ندانسته و خواستار معرفی فرد دیگری شد.
عبدالحمید معافیان، حیدر اسکندرپور، محمدرضا حسن پور، نادر طیبی و سید احمد موسوی پنج گزینه نهایی شورای شهر برای تصدی شهرداری شیراز بودند که اعضای این شورا ابتدا با 13 رای معافیان را انتخاب کردند که پس از مخالفت وزارت کشور با 13 رای حیدر اسکندرپور را به عنوان گزینه دوم خود معرفی کردند.
از جمله سوابق حیدر اسکندرپور می توان به فرماندار شیراز، مشاور استاندار فارس در دولت اصلاحات، شهردار بوشهر، شهردار کازرون و معاون سازمان ثبت احوال کشور اشاره کرد.
بر اساس تبصره سه ماده 80 قانون تشکیلات، وظایف و انتخاب شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران، انتصاب شهرداران مراکز استان ها و شهرهای با جمعیت بیشتر از 200‌ هزار نفر بنا به پیشنهاد شورای شهر و حکم وزیر کشور و شهرداران سایر‌شهرها به پیشنهاد شورای شهر و حکم استاندار انجام می شود.
6122 /6118
خبرنگار: سارنگ عبداللهی ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.