به گزارش ایرنا آیت الله سید علی اصغر دستغیب، سه شنبه در دیدار با اسماعیل تبادار استاندار فارس، بیان داشت: امیدواریم برای محقق شدن این امر، مجموعه استانداری و نهادهای ذی ربط، فعالیت های عملی و موثری در این زمینه انجام دهند.
وی، خواستار بهره گیری از ظرفیت ها و قابلیت های استان فارس شد و گفت: حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) یکی از ظرفیت‌های این استان است که باید به آن توجه ویژه کرد و موانع موجود را برای اجرای طرح توسعه 57 هکتاری این مکان مقدس که مصوب شده است، برطرف کرد.
نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: با توجه به همجواری حرم‌های مطهر شاهچراغ، حضرت سید میر محمد و حضرت سید علاءالدین حسین (ع) دسترسی آسان به این حرمین برای زائران ضرورت دارد و هدف ما ارائه خدمات مطلوب و مناسب به زائران این امامزاده های جلیل القدر است.
آیت الله دستغیب افزود: هم‌اینک زیارت آسان و بدون دغدغه در شیراز دشوار است و تا رسیدن به نقطه مطلوب برای مهیا شدن شرایط برای زائران این حرم‌ها فاصله داریم.
وی، با اشاره به پیشینه مذهبی و تاریخی استان فارس و نقش این استان در رویدادهای تاریخی بزرگی مانند انقلاب و 8 سال دفاع مقدس، اظهار داشت: باید عمران و آبادی استان فارس در تمام ابعاد به شیوه ای متوازن لحاظ شود، تا همگان از نتایج آنها برخوردار و راضی باشند و این استان در حوزه عمرانی در جایگاهی که شایسته آن است، قرار گیرد.
حضرت سید امیر احمد (ع) ملقب به شاهچراغ و سیدالسادات الاعاظم، فرزند بزرگوار امام موسی کاظم(ع) و برادر بزرگتر امام هشتم حضرت علی بن موسی الرضا (ع) است.
6122 /6118
خبرنگار: سارنگ عبداللهی ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.