دکتر محمد رضا طالب نژاد گفت: کاربرد شبکیه مصنوعی برای افراد کم بینا، دچار شب کوری و مبتلایان به بیماری های مادر زادی که دید آن ها بسیار کم است می تواند کاربرد داشته باشد و با توجه به این که در حال حاضر این اقدام بر روی نمونه های حیوانی انجام شده، امکان انجام آن بر روی انسان در صورت تهیه دستگاه های مورد نیاز در آینده در شیراز فراهم می شود.
وی ادامه داد: تعداد افرادی که دچار مشکلات شبکیه هستند در کشور و استان بالا است و با ترویج پیوند شبکیه مصنوعی امکان دید بهتر آن ها به نحو موثر تری فراهم می شود.
مدیر گروه چشم دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: اخیراً دستگاه هایی وارد بازارچشم پزشکی شده که مانند شبکیه تصویر را به مغز می فرستد و فرد کم بینا تصویر واضح تری را می بیند.
دکتر طالب نژاد ادامه داد: شبکیه مصنوعی گران است و در صورت تهیه آن از سوی بیماران انجام پیوند شبکیه مصنوعی در شیراز توسط متخصصان مربوطه امکان پذیر است.
مدیر گروه چشم دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ادامه از برگزاری بیست و ششمین کنگره سراسری تازه های جراحی های شبکیه چشم 5 تا 7 اردیبهشت ماه سال آینده در شیراز خبر داد.
دکتر طالب نژاد گفت: درمان های جدید، داروهای جدید و در رأس آن پیوند شبکیه های مصنوعی جزو محورهای اصلی این کنگره است که با حضور دانشمندان، متخصصان و اندیشمندان مورد بررسی قرار می گیرد.
این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: تمامی متخصصان علاقمند، چشم پزشکان و دانشجویان می توانند در بیست و ششمین کنگره سراسری تازه های جراحی های شبکیه چشم که در شیراز برگزار می شود شرکت کنند.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 748984
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.