این مطلب را معاون سیاسی امنیتی استاندار فارس در نشست شورای امر به معروف و نهی از منکر دستگاه های اجرایی استان بیان کرد.
هادی پژوهش جهرمی گفت: عدم توجه به حقوق مردم در دستگاههای مختلف، سیستم اداری ما را رنج می دهد و این مجموعه، سیستم روانی نیست و خروجی حضور و فعالیت ها منجر به تولید کار و به تعبیری تولید ارزش نمی شود.
وی افزود: در برخی دستگاه ها و سازمان ها، بعضی فسادها خود را نشان می دهد و خیلی از ما نیز معترف هستیم که در فلان اداره، دستگاه یا سازمان اگر چنین نکنیم چنان نمی شود و کارمان پیش نمی رود.
پژوهش ادامه داد: باید چه اتفاقی رخ دهد و چه کاری انجام شود تا شرایط تغییر کند؟ هرچند که این تغییرات شاید اساسی، اصولی و به تعبیری زیربنایی نباشد البته این که خود را نادیده بگیریم و دچار عدم باور نسبت به خودمان و احساس حقارت در وجودمان شویم هم درست نیست.
وی بر لزوم رعایت حقوق انسان ها تاکید کرد و با ذکر نمونههایی از ارزش گذاری بر حقوق مردم در کشورهای اروپایی گفت: ضروری است در جامعه خود تغییراتی به وجود آوریم و لازم است این مسایل از جایی شروع شود.
معاون سیاسی امنیتی استانداری فارس ریختن زباله در معابر عمومی را منکر دانست و با اشاره به ریختن لیوان های یک بار مصرف در خیابان ها در جریان توزیع شربت در ایام محرم و ایجاد ترافیک خودروها در همین زمینه گفت: مگر پاکبان های شهرداری چه گناهی کرده اند که باید برای جمع آوری لیوان های شربت زحمات زیادی را متحمل شوند؟!
وی در ادامه خطاب به دبیران شورای امر به معروف و نهی از منکر دستگاه های اجرایی فارس گفت: شما ملوک سیستم اداری خود هستید و لازم است برای ایجاد تغییرات فعالیت خود را از جایی شروع کنید و این مساله را باور داشته باشید همچنان که ابا عبد ا... الحسین (ع) راهی را که در پیش گرفته بود با آگاهی از مصائب و سختی هایش باور داشت.
پژوهش با اشاره به فساد در سیستم اداری اظهار داشت: خدای نکرده اگر در برخی جاها فساد اداری وجود دارد و گرفتار رشوه، ارتشا یا باند بازی و پارتی بازی هستند وظیفه شماست که این مسائل را مورد رسیدگی قرار دهید و این رسیدگی ها به گونه ای باشد که موجب تغییر فرهنگ و اصلاح جامعه شود. ما درصدد به چالش کشیدن سیستم و نظام نیستیم ولی باید باور داشت که امر به معروف و نهی از منکر شدنی است.
معاون سیاسی امنیتی استاندار فارس در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری توطئه های دشمن در خصوص دستاویز قرار دادن برخی از مسایل از جمله مساله کوروش گفت: ما مخالف کوروش نیستیم و او را به عنوان یک چهره ملی قبول داریم اما چرا باید رضا پهلوی بخواهد او را مصادره کند و چرا نباید ما خود از فرصت استفاده کنیم و همان کاری را که در مورد حافظ و سعدی کردیم و روز بزرگداشت این دو شاعر بزرگ را برگزار نموده ایم برای کوروش انجام ندهیم! به این ترتیب کسی نمی تواند شعر حافظ و سعدی را علیه ما بخواند. استفاده از این اسامی علیه مردم به هیچ وجه پذیرفتنی نیست.
در ادامه این نشست حجت الاسلام مهرابی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی فارس نیز طی سخنانی گفت: اگر فکر معروف شد، فعل هم معروف می شود. نمی شود که دانش و اندیشه در حوزه منکر باشد و انتظار داشته باشیم کار مسجدی و دینی انجام دهیم.
وی افزود: اگر نگاه، نگاه منکر شد تبعیض و فساد و تضییع بیت المال، خوشایند و ناهنجاری ارزش می شود و برعکس آن اگر نگاه، نگاهی معروف شد اینجاست که صدق، راستگویی معنا پیدا می کند و حجاب و عفاف یک ارزش دینی تلقی می شود. بنابراین اولین گامی که باید در حوزه احیای ارزش های دینی از جمله امر به معروف و نهی از منکر برداشته شود این است که باید نگاه ها تغییر پیدا کند. دو نگاه نیز بیشتر وجود ندارد، یک نگاه و نگرش فرهنگساز معروف و یک نگاه منکر است.
در جریان این نشست حجت الاسلام مهرابی به عنوان معاون فرهنگی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان فارس معرفی و حکم وی توسط سلیمان مهدوی دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر فارس به او ارایه گردید.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 748087
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.