علی اکبر ولایتی در مراسم معرفی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی فارس در شیراز با بیان این که دانشگاه باید عالم پرور و انسان ساز باشد افزود: هنر و علم در این سرزمین ریشه چندین هزار ساله دارد و مردم این دیار این ظرفیت را دارند چرا که در هر گوشه از کشور می توان نمودی از فرهنگ، هنر و تمدن را مشاهده کرد.
وی با بیان این که دانشگاه آزاد محلی است تا بتوان در آن آرمان های نظام را در حوزه آموزش عالی محقق کرد ادامه داد: راه پیشرفت در علم و دانشگاه است و دانشگاه ها باید بر اساس توانمندی هر منطقه مدیریت شوند.
رئیس هیات موسس دانشگاه آزاد با تاکید بر این که استان فارس و شهرستان شیراز نقش مهمی در فرهنگ و ادب ایران زمین دارند، بیان کرد: با توجه به سابقه علمی و فرهنگی فارس، توقع از دانشگاه آزاد این استان بیشتر است تا با ورود به حوزه علوم انسانی دنباله رو سعدی و ملاصدرا باشند.
ولایتی اضافه کرد: اگر ارکان خمسه شعر و ادب فارسی را در نظر بگیریم، دو پنجم آن سهم شیراز است که این مهم جایگاه شیراز در کشور را نشان می دهد.
وی ادامه داد: دانشگاه شیراز در کشور در حوزه پزشکی حرف اول را می زند و توقع ما از دانشگاه آزاد این شهر نیز این است که همانند دانشگاه شیراز عمل کند و سرآمد باشد.
رئیس هیات امنای دانشگاه شیراز در ادامه با اشاره به این که اقتصاد مقاومتی جز در سایه اقتصاد دانش بنیان محقق نمی شود گفت: اگر در حوزه پژوهش کار مفید انجام شود، می تواند رونق اقتصادی را به وجود آورد.
ولایتی بیان کرد: دانشگاه آزاد استان فارس باید با همت استادان در حوزه علم و فناوری پیش رود و منشاء اقتصاد دانش بنیان شود چرا که انتظار ما از دانشگاه آزاد فارس با توجه به ظرفیت های بزرگ استان این است که در مباحث علوم انسانی، پزشکی و عشایر ورود کند.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 745575
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.