حجت الاسلام قنبرعلی احمدی، سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در ارتباط با نذر و ادای آن که یکی از اعتقادات ارزشمند دوستداران اهل بیت (ع) است و با هدف رهایی از مشکلات و گرفتاری های انجام می شود، باید بر اساس رعایت مسائل شرعی و اعمال مدیریت صحیح انجام شود و بی شک هر گونه اسراف دراین زمینه حرام است.
امام جمعه مرودشت همچنین در مورد آیین های سخنرانی و مداحی هایی که در ایام محرم و صفر برگزار می شود، اظهار داشت: با در نظر گرفتن اینکه دشمنان اسلام همواره در صدد کم رنگ جلوه دادن عزاداری های سیدالشهدا (ع) هستند،
مداحان وسخنرانان جلسات حضرت اباعبدالله الحسین (ع) باید مراقب باشند که سخنان و مداحی های آنان عاری از خرافه و تحریف باشد.
احمدی ادامه داد: در حقیقت هدف از برگزاری آیین های عزاداری امام حسین (ع) تبیین و تفسیر راه آن حضرت است و اینکه این امام بزرگوار در سایه قیام خود به بشریت درس چگونه زیستن و حیات حقیقی را آموخت و خودباختگی، ذلت و حقارت در مقابل دشمنان را مذموم دانست.
وی گفت: اگر جامعه ای بخواهد در مسیر انقلابی بودن، آزادی، سربلندی و پیشرفت حرکت کند باید راه سیدالشهدا (ع) و یاران باوفای ایشان در واقع کربلا را بپیماید.
احمدی، از خرافه و تحریف به عنوان آفت آموزه های دینی یاد کرد و اظهار داشت: برخی از مداحان، سبک ها و حرکاتی را به موضوع مداحی های خود وارد کرده اند که نه تنها زیبنده آیین های عزاداری امام حسین (ع) نیست بلکه این شیوه و روش ها موجب کم رنگ جلوه دادن واقعه کربلا و به سخره گرفتن آن می شود.
وی افزود: در حقیقت تحریف، خرافه و احساسات غیر معقول و انحرافی در آیین های عزاداری، حربه دشمنان برای تضعیف اعتقادات مردم و کوچک شمردن فلسفه قیام عاشوراست.
امام جمعه مرودشت اظهار کرد: قیام سیدالشهدا (ع) را می توان اوج انسانیت انسان های آزاده تعبیر کرد زیرا شعار این امام معصوم (ع) همواره عزت و سربلندی بوده و ایشان پیوسته در سخنان خود، مرگ با عزت را از حیات همراه با ذلت و خواری مناسب تر می دانست.
احمدی ادامه داد: مداحان و سخنرانان مراسم عزاداری امام حسین (ع) باید حقیقت قیام این امام معصوم و واقعه عاشورا را برای مردم و به ویژه جوانان به درستی تبیین کنند.
وی، از مداحان خواست با انتخاب اشعار مناسب ضمن بیان مظلومیت اهل بیت (ع) برای مردم بر موضوع ترویج فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر در جامعه نیز تاکید کنند.
شهرستان مرودشت در فاصله 45 کیلومتری شمال شیراز واقع شده است.
6118
خبرنگار: سید بهنام موسوی ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.