به گزارش ایرنا، دکتر علی اکبر ولایتی روز سه شنبه در آیین تودیع و معارفه روسای سابق و جدید دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس در شیراز افزود: نباید همه واحدهای دانشگاه آزاد در یک استان در یک حوزه علمی تلاش کنند چرا که این امر به فرسایش نیروها و ظرفیت ها منجر می شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: گذر از دیوان سالاری در حوزه دانشگاهی برای تحقق آرمان های نظام اسلامی در حوزه علم و دانش ضروری است.
رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به سابقه تمدنی، تاریخ و فرهنگ غنی ایران افزود: دانشگاه های ایران باید عالم پرور و انسان ساز باشد چون مردم کشور ما این ظرفیت را دارند.
ولایتی اظهار کرد: در عصری که پیشرفت علم حرف اول را می زند مردم ایران استحقاق بیشتری از وضعیت کنونی را دارند.
رئیس هیات امنا دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه گفت: دانشگاه شیراز در زمره برجسته ترین دانشگاه های کشور است و دانشگاه آزاد این شهر نیز باید در حوزه علوم انسانی و عشایر به جایگاه خوب و ممتازی دست یابد.
ولایتی ادامه داد: امیدوارم با همت استادان دانشگاه آزاد فارس شاهد پیشرفت علم و فناوری باشیم، علمی که مفید و بر اساس اصول دانش بنیان و اقتصاد مقاومتی باشد .
وی افزود: توقع از خطه فارس در حوزه علوم انسانی و علوم پزشکی زیاد است و از این رو، دانشگاه آزاد اسلامی فارس باید در حوزه علوم انسانی و عشایر سرآمد کشور شود.
رئیس هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود از همسر مرحوم بهمن بیگی به پاس خدمات همسر وی در حوزه گسترش سواد و علم در بین عشایر کشور قدردانی کرد.
در این آیین، محمد کاظم کاوه پیشقدم به عنوان سرپرست جدید دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس و واحد شیراز معرفی و از خدمات حمزه سارویی رئیس سابق دانشگاه آزاد استان قدردانی شد.
9873/ 2027
خبرنگار: محمد امین افشارپور ** انتشاردهنده: سیداحمد نجفی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.