به گزارش ایرنا، مدیرکل آموزش و پرورش فارس روز سه شنبه در آیین آغاز به کار این آموزشگاه که همزمان با جشن جوانه ها و نخستین روز ورود دانش آموزان پایه دهم به مدرسه برگزار شد، افزود: باید این مدرسه به عنوان مرکزی برای توسعه و ترویج اندیشه های آیت الله هاشمی رفسنجانی در سراسر استان و کشور شناخته شود.
حمیدرضا آذری با گرامیداشت یاد مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی یار دیرین امام و رهبری گفت: وی از جمله روحانیون تاثیر گذار ، توانمند و بااستعداد بود.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس با اشاره به تالیفات آیت الله هاشمی در دوران نوجوانی و جوانی بیان کرد: این فعالیت های علمی در نوجوانی نشان از استعداد سرشار وی داشت.
آذری ایران دوستی را از دیگر ویژگی های خاص آیت الله رفسنجانی برشمرد و گفت: اعتلای ایران اسلامی و توسعه کشور از خواسته های وی بود ، چنانچه در دوران جنگ تحمیلی و پس از آن در دوران سازندگی همه تلاش خود را برای اعتلای کشور به کار برد و حاصل این عقیده ، علاقه مردم به وی بود.
دبیرستان آیت الله هاشمی رفسنجانی در ناحیه چهار آموزش و پرورش شیراز واقع است و با برخورداری از 10 کلاس درس، زمینه تحصیل 360 دانش آموز را فراهم کرده است.
پیش از این، آموزشگاه سابق استعدادهای درخشان ناحیه چهار شیراز در این مکان فعالیت داشت.
پیش از این رئیس آموزش و پرورش ناحیه چهار شیراز 14 تیرماه امسال گفته بود: یکی از مدارس این ناحیه برای نخستین بار در فارس به پاس خدمات ارزنده مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی به نام ایشان نامگذاری شد.
هدایت الله نوروزی افزود: این آموشگاه که پیشتر با عنوان تیزهوشان متوسطه اول فعال بود هم اینک به عنوان مدرسه دولتی عادی در خیابان جهانگردی شیراز فعالیت دارد.
رئیس آموزش وپرورش ناحیه چهار شیراز در مورد چگونگی این نامگذاری اظهار داشت: پس از پیشنهاد این موضوع و تصویب آن در شورای نامگذاری مدارس ناحیه چهار و اداره کل آموزش و پرورش فارس، این نامگذاری انجام شد.
نوروزی گفت: باتوجه به خدمات ارزنده مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی که از استوانه های انقلاب و یار دیرین امام (ره) و رهبر معظم انقلاب بود، ضروری است تا نام، یاد و خدمات ایشان در جامعه ماندگار شود.
او بیان کرد: این انقلاب حاصل رشادت ها و جانفشانی های شهدا و بزرگان زیادی است که هرکدام به عنوان سرمایه های ارزشمند نظام محسوب می شوند و وظیفه همه مسئولان است که از این سرمایه های بزرگ انسانی به نحو شایسته تجلیل کنند.
آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، نوزدهم دی ماه سال 95 به دلیل عارضه قلبی در بیمارستان شهدای تجریش تهران دارفانی را وداع گفت.
6114/ 2027
خبرنگار: علی اکبر خرامش ** انتشاردهنده: سیداحمد نجفی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.