علی سعیدی در جلسه بررسی خوابگاههای خودگردان دانشگاهها با بیان این که تعداد خوابگاههای غیردولتی در شیراز متناسب با جمعیت دانشجویی نیست، افزود: 90 خوابگاه غیردولتی در شیراز وجود دارد که باید به فکر ساماندهی آن ها باشیم.
وی اضافه کرد: دانشجویان دانشکده شهید باهنر با کمبود خوابگاه مواجه هستند و این دانشگاه به لحاظ موقعیت مکانی در محلات آسیب پذیر قرار گرفته و دانشجویان به علت مشکلات مالی مجبورند خوابگاه یا خانه ارزان قیمت پیدا کنند.
معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری شیراز اضافه کرد: تفکیک خوابگاه دانشجویی از غیر دانشجویی مشکلی بود که با همکاری شورای نظارت و اماکن این مهم را پیگیری کردیم.
سعیدی گفت: باید دید شورا این ظرفیت را دارد در مدت کوتاهی که تا شروع سال تحصیلی جدید مانده است تعداد خوابگاههای دانشجویی را بیشتر کند یا خیر.از طرفی مسئولیت ساماندهی خوابگاهها باید به اتحادیه خوابگاه داران سپرده شود و اگر تصمیم بر راه اندازی خوابگاه گرفته شود باید از شورای نظارت و اماکن استعلام دریافت شود.
رحیمی، رئیس اداره سیاسی و اجتماعی فرمانداری شیراز نیز گفت: 23 خوابگاه مجوزدار فعال در سطح شهر شیراز وجود دارد که ظرفیت هر خوابگاه به صورت میانگین 50 دانشجو است.
وی ادامه داد: در بحث کمبود خوابگاههای دانشجویی اگر 10 تا 15 خوابگاه دیگر در شهر شیراز مجوز بگیرند این کمبود جبران خواهد شد.
نماینده پلیس امنیت استان فارس نیز در این جلسه گفت: بدون اجازه مقام قضایی برخی از اعضا که به تازگی به جمع خوابگاه داران ملحق شده اند از قول ما سایر خوابگاه داران را تهدید به پلمب میکنند.
روزبهی افزود: بسیاری از خوابگاهها برای پذیرش دانشجو و غیردانشجو تمایلی به تشکیل پرونده ندارند و دوست دارند بلاتکلیف باشند. این موضوع برای ما به عنوان نماینده پلیس استان نگران کننده است. با این شرایط حس میکنیم فقط دور سر خودمان میچرخیم.
دبیر شورای نظارت بر خوابگاههای خودگردان دانشجویی هم گفت: اگر میخواهیم خوابگاههای موجود ساماندهی شوند نباید مجوزی برای فعالیت خوابگاههای جدید صادر کنیم.
فضیلت اضافه کرد: اگر قرار است خوابگاه جدیدی افتتاح شود باید براساس نیاز منطقه باشد، به عنوان مثال در حال حاضر دانشگاههای پیام نور و آزاد در شهرک گلستان و صدرا مشکل خوابگاه دارند.
وی بیان داشت: هم اکنون هر دانشجو ماهیانه 235 تا 260 هزار تومان شهریه خوابگاه پرداخت میکند، در حالی که با افزایش تعداد خوابگاه ها باید قیمت ها هم کاهش پیدا کند.
الماسی، نماینده دانشگاه مادر نیز در این جلسه گفت: طی یک سال گذشته 100 خوابگاه را در شیراز شناسایی کردیم که 86 خوابگاه در سامانه صندوق رفاه
ثبت شد.
وی با بیان این که حدود 150 خوابگاه در سطح شیراز وجود دارد، افزود: طی نظارت ها نسبت به پلمب 15 خوابگاهی که مشکل آن ها از طریق نظارت ها تأیید شده بود اقدام گردید و 23 خوابگاه مجوز دار برای پذیرش دانشجو در لیست اولیه قرار گرفت.
نماینده خوابگاه داران شیراز نیز با اشاره به این که ظرفیت خوابگاه های شیراز بیشتر از تقاضا است، بیان داشت: شیراز نسبت به ظرفیت خوابگاه های دولتی در سطح کشور دومین شهر است.
بنان اضافه کرد: 137 خوابگاه خودگردان دانشجویی و غیردانشجویی در سطح شهر شیراز وجود دارد که حدود 2 هزار دانشجو در خوابگاههای خودگردان دانشگاه ها مستقر هستند.
وی اضافه کرد: راه اندازی خوابگاهها باید منطقه بندی شود و در منطقه صدرا نیاز به خوابگاه احساس می شود.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 744694
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.