علی ناصری در حاشیه هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز در جمع خبرنگاران افزود: به نظر می رسد این تعیین تکلیف به زودی انجام شود، علایم، شواهد و قراین نیز حاکی از همین قضیه است اما در صورت این که نتیجه ای روی انتخاب شهردار گرفته نشود و گزینه پیشنهادی شورا تایید نگردد، جلسه فوق العاده برگزار شده و سعی می کنیم در اولین فرصت بهترین تصمیم گرفته شود.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر انتشار زود هنگام لیست معاونین شهردار شیراز در فضای مجازی یادآور شد: در این خصوص در جریان نیستم و نمی توانم اظهار نظر کنم اما شورا در امور مربوط به شهرداری نقش نظارتی دارد و نه تحمیلی که این مساله کاملاً واضح است.
ناصری در ادامه گفت: مردم عادی و دانشجویان نیز در صورت تمایل می توانند در جلسات علنی شورا با هماهنگی شرکت کنند و ما در خدمت رسانه هایی که دارای مجوز از وزارت ارشاد هستند خواهیم بود.
در این جلسه علنی ادامه بررسی اصلاح مواد آیین نامه شورا انجام گرفت به طوری که ماده 71 به این صورت اصلاح شد که سیستم رای گیری به منظور انتخاب نامزدهای شهردار شهر شیراز از میان نامزدهای پست شهرداری از انتخاب 3 مرحله ای 4، 2 ، 1 به 5 ،2 ، 1 اصلاح شد به نحوی که در ابتدا از بین 5 نامزد پست شهرداری 2 نفر از بالاترین رای آورندگان معرفی و از میان آن 2 نفر نیز با رای گیری مجدد یک تن با اخذ اکثریت آرا به عنوان شهردار شیراز انتخاب خواهد شد.
از حواشی این جلسه می توان به اختلاف نظر برخی اعضای شورای شهر بر سر طرح دو فوریتی پرداخت فاکتور 5 میلیون و 900 هزار تومانی مربوط به ضیافت شام 60 نفر از داوران، میهمانان خارجی و دانش آموزان مسابقات قهرمانی فوتبال مدارس آسیا از منابع مالی شهرداری اشاره کرد که تنوری و مقیمی از اعضای شورای پنجم شهر با چنین هزینه هایی مخالفت کردند. تنوری با بیان ریز فاکتور، منوی غذا و بحث بر روی آمار مربوط، پرداخت چنین مبالغی را مستحق مناطق کم برخوردار شیراز دانست.
صبوری دیگر عضو شورای پنجم شهر شیراز نیز که با این پرداخت موافق بود، در اعتراض به تنوری به زبان کنایه گفت: اگر در این خصوص مخالف هستید مصوبه ای بدهیم که به هیچ عنوان پرداخت هایی از این قبیل از طرف شورای شهر شیراز نداشته باشیم.
به گزارش خبرنگار ما در نهایت بر سر این طرح دوفوریتی توافق شد.
عملیاتی نمودن تعهد شهرداری شیراز مبنی بر مساعدت در برگزاری پنجمین مرحله رالی خاورمیانه و ارایه خدمات و تجهیزاتی از قبیل 4 دستگاه اتوبوس و آماده سازی دروازه قرآن برای افتتاحیه و اختتامیه یکی دیگر از طرح های دو فوریتی بود که در جلسه علنی شورای شهر شیراز عنوان گردید.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 738059
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.