به گزارش ایرنا به نقل از مطلب ارسالی یکشنبه اتاق بازرگانی شیراز، یلدا راهداردر جلسه هم اندیشی زنان فعال دربخش خصوصی افزود: این نوع قوانین که بزرگترین معضل فعالان اقتصادی، سرمایه گذاران و کارآفرینان در حوزه اقتصاد و کسب و کار است، نیازمند بازنگری است.
وی بیان کرد: بزرگترین معضل فعالان اقتصادی شروع کسب و کار است زیرا به واسطه قوانینی از جمله گرفتن سوءپیشینه، صدور مجوزها، استعلام و غیره سرمایه گذار و کارآفرین را معطل می کنند که این فعالان اقتصادی از کار خود پشیمان می شوند.
راهدار افزود: ایران تنها کشوری است که از کارآفرینان، فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران گواهی عدم سوءپیشینه می خواهد و در برخی امور صاحبان بنگاه های اقتصادی در طول سال مجبور به گرفتن هشت بار از این نوع گواهی می شوند.
رئیس کانون زنان کارآفرین و بازرگان فارس با اشاره به ارائه خدمات دولتی به صورت الکترونیک اضافه کرد: الکترونیکی شدن هم کمکی به بخش خصوصی نکرده است و تا این چنین مسایل در حوزه اقتصاد کشور حل و فصل نشود نمی توان به بهبود شرایط کسب و کار امید داشت.
راهدار در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به توجه به مسایل اقتصادی و کارآفرینی در شیراز ادامه داد: شهر فقط ساختمان و پل روگذر و زیر گذر و پارک نیست و باید بتواند فضای شهر را به فضای کارآفرینی تبدیل کند و این درحالی است که شهر کارآفرین مختصات خاص خود را دارد که تهران نمونه خوبی از یک شهر کارآفرین در کشور است.
راهدار عنوان داشت: فضای خوبی در اختیار شهرداری ها است اما متاسفانه تاکنون از این فضا در حوزه کار آفرینی بهره برداری مناسبی نشده است.
او بیان کرد: نادیده گرفتن توانمندی های زنان در حوزه مدیریت در استان فارس یک آفت جدی است و این درحالی است که در انتصاب های دولت به ویژه در بخش های میانی وزارتخانه ها و معاونان رئیس جمهوری نشان دهنده شایستگی زنان در سهم های مدیریتی در کشور است.
دریافت خبر: فاطمه هاشمی نیک ** انتشاردهنده: غلامرضا مالک زاده
3002/ 1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.