به گزارش خبرنگار ایرنا بر اساس آرای هیات داوران در بخش پوستر و بروشور امیر حسین پوردستان برای طراحی پوستر و بروشور تئاتر غروب دلمردگی دودکش بخاری، از دارب و سانیا عاجلی برای طراحی پوستر و بروشور نمایش هزار شلاق، از استهبان حائز رتبه برتر شدند.
در بخش طراحی نور مسعود احمدی طراح نور تئاتر کندو از شیراز و در بخش طراحی گریم فرزانه رادفر و زهرا ستوده طراحان گریم تئاتر هملت از قیر و کارزین رتبه برتر را گرفتند.
در بخش طراحی لباس جایزه بهترین طراحی به نجمه زراعت پیشه طراح لباس تئاتر طراحی صحنه از شهرستان پاسارگاد اهدا شد.
شیما پورسهم الدین برای موسیقی تئاتر کندو از شیراز و مسعود احمدی طراح صحنه تئاتر کندو از شیراز دراین بخش ها جایزه برتر را به دست آوردند.
در بخش بازیگری مردمقام سوم به محمد هوشیار و حسین عباسی برای بازی در تئاتر طراحی صحنه از پاسارگاد ، مقام دوم مهدی اقبال برای بازی در تئاتر حجله خاموش از شیراز و احسان غلامی فرد برای بازی در نمایش هملت از قیر و کارزین و مقام اول به هومن هوشیار برای بازی در تئاتر طراحی صحنه از پاسارگاد رسید.
در بخش نمایشنامه نویسی؛ مقام سوم به مسعود احمدی، مقام دوم به حسن میرزایی و مقام اول به هادی امامی مقدم رسید.
در بخش بازیگری زن مقام سوم به هانیه زارع و نگین منصوری، مقام دوم به سیده سحر مصباح و شیما پورسهم الدین و مقام اول به نگین شادکام اعطا شد.
در حوزه کارگردانی مجتبی حسینی قیری ، مسعود احمدی و احسان رضایی مقام های سوم تا اول را به دست آوردند.
در این مراسم که شامگاه دوشنبه برگزارشد از برگزیدگان این جشنواره در بخش های طراحی صحنه، بازیگری مرد و زن، اجرای صحنه و کارگردانی ، برگزیده نمایشنامه ها و نمایشنامه نویسی تقدیر شد.
دبیر این جشنواره با بیان این که در این جشنواره هشت گروه از نقاط مختلف استان در طی سه روز با اجرا در سالن های آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و خانه تئاتر با هم به رقابت پرداختند اظهار داشت :بیش از 42 اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده بود که 21 اثر پذیرفته شد و از این تعداد هشت اثر به مرحله اجرا و پایانی راه یافتند.
محمد کاظم رحمانی ادامه داد: امسال به لحاظ فضاسازی مناسب برای برگزاری این دوره از جشنواره باعث شد تا استقبال گرم مردم و شهروندان نسبت به سال گذشته بیشتر شودو شاهد حضور بیش از چهارهزار نفر در سالن های نمایش فسا بودیم.
معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس هم با اشاره به حضور گروهای نمایشی شهرستان فسا در جشنواره های متعدد بر لزوم حمایت از آفرینش های نمایش تاکید کرد.
مهدی رنجبر افزود : برای برگزاری هجدهمین دوره این جشنواره در سال آینده از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و برای برگزاری تئاتر خیابانی شهروند جنوب کشور اعتبار مورد نیاز برای آن اختصاص داده خواهد شد.
همچنین نمایش طراحی صحنه از شهرستان پاسارگاد بعنوان تئاتر برگزیده این دوره جشنواره پسامهر برای حضور در بخش جنبی جشنواره تئاتر استانی فجر به دبیرخانه این جشنواره معرفی شد.
در این برنامه از خانواده علی رضا فیروزی شهید هنرمند شاخص سال فارس و شهید مدافع حرم شهید حججی به صورت نمادین تجلیل شد.
شهرستان فسا در 130 کیلومتری جنوب شرق شیراز واقع است.
خبرنگار : نیکنام خشنودی ** انتشار دهنده :‌غلامرضا مالک زاده
6113 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.