در همان ارزیابی اولیه، انگشت اتهام به سمت کمک راننده اتوبوس که هنگام حادثه رانندگی می کرد، دراز شد و اگر چه تست الکل و مورفین وی منفی و سرعت او هنگام حادثه نیز طبق نظریه راهور عادی اعلام شد اما نهایتا خواب آلودگی وی عامل وقوع این حادثه تشخیص داده شد. حادثه ای که متأسفانه به دلیل سهلانگاریهای مسئولان امر از مرگهای خونین و انفرادی و بی وقفه در جاده های فارس فراتر رفته و در چند سال گذشته به کشت و کشتارهای دسته جمعی مسافران دیگر استانها، توریستها، سربازان و دانش آموزان کشیده شده است.
حادثه دلخراش واژگونی اتوبوس دانش آموزان هرمزگانی در محور جنت شهر شهرستان داراب که بامداد جمعه رخ داد منجر به کشته شدن 9 نفر و مجروحیت 34 نفر شد که در این میان 2 نفر از دانش آموزان از ناحیه دست و پا دچار قطع عضو شدند و براساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز 3 نفر دچار آسیب نخاعی شدند.این محور همواره یکی از نقاط حادثه خیز داراب بوده است و بارها از سوی مردم و ائمه جمعه این شهرستان انجام عملیات استانداردسازی و تکمیل بزرگراه شیراز - بندرعباس در این نقطه به عنوان یکی از مطالبات اصلی مطرح شده است. نماینده مردم داراب در مجلس درباره این موضوع اظهارداشت: یکی از مشکلاتی که در زمینه بروز تصادفات در این محور دیده نمیشود، سازمان برنامه و بودجه است.
رضا انصاری با بیان این که سازمان برنامه و بودجه اعتبار بزرگراه شیراز- داراب - بندرعباس را کاهش داده است، گفت: سازمان برنامه و بودجه باید در سالهای آینده بودجه را بیشتر کند تا این جاده زودتر به اتمام برسد.
وی با بیان این که سازمان برنامه و بودجه، اعتبار بزرگراه شیراز- داراب - بندرعباس را کاهش داده است، گفت: برای جلوگیری از بروز حوادث این چنینی یکی از اقداماتی که باید انجام شود این است که سازمان برنامه و بودجه برای این بزرگراه بودجه سنواتی در نظر بگیرد.
نماینده مردم داراب در مجلس شورای اسلامی افزود: سازمان برنامه و بودجه باید در سالهای آینده بودجه را بیشتر کند تا این جاده زودتر به اتمام برسد.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 733176
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.