حجت الاسلام سید محسن موسوی شنبه درمصاحبه با ایرناافزود:‌با حضورنماینده دادستان شکایات خانواده مصدومان اخذ شده و نظریه پزشکی قانونی درمورد وضعیت جسمانی آنان بدون دریافت هزینه اعلام می‌شود.
وی ادامه داد:‌در پی وقوع حادثه تصادف اتوبوس دانش آموزان هرمزگانی در شهرستان داراب رئیس کل دادگستری استان فارس دستور تشکیل پرونده و رسیدگی سریع و انجام اقدامات قانونی در این خصوص را صادر کرد.
بنا به اعلام مسئولان مربوط راننده اتوبوس حادثه دیده دستگیر شده است.
این حادثه که در محدوده شهرستان داراب رخ داد ساعت 3:59 صبح جمعه 10 شهریور96 به مرکز تماس 115 اورژانس اعلام شد.
اتوبوس واژگون شده حامل دانش آموزان هرمزگانی عضو تشکیلات سازمان دانش آموزی بود که با هدف شرکت در اردوی ملی فرزانگان راهی شیراز شده بود.
پلیس راه فارس دلیل این حادثه را خواب آلودگی راننده اعلام کرد.
آمارهای متفاوتی در باره کشته شدگان و مجروحان حادثه شامل دانش آموزان و دیگر سرنشینان گفته شده ولی کشته شدن هفت دانش آموز تایید شده است که پیکرهایشان به هرمزگان منتقل شده است.
کشورمان یکی از بالاترین ارقام تلفات جانی ناشی از سوانح رانندگی را دارد. بر اساس آمار رسمی، هر سال حدود 17 هزار نفر در تصادفات رانندگی جان خود را از دست می‌دهند.
تیرماه سال 95 نیز اتوبوسی که سربازان ارتش جمهوری اسلامی را از پادگان 05 کرمان به اهواز منتقل می‌کرد در نی ریز استان فارس واژگون شد.
این حادثه ده‌ها زخمی و 19 کشته بر جای گذاشت که 13 نفر آنان سرباز بودند.
دلایل اصلی حوادث رانندگی در ایران، بی‌توجهی رانندگان به قوانین و عامل انسانی ، فرسودگی و استاندارد پایین خودروها و مشکلات ایمنی و فنی جاده‌ها عنوان شده است.
داراب در 225 کیلومتری جنوب شرقی شیراز است.
خبرنگار:‌مجتبی صالحی ** انتشار دهنده:‌غلامرضا مالک زاده
1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.