این طرح ها دوم تا هشتم شهریورماه امسال با حضور مسئولان و مقام های ارشد کشوری و استانی در 29 شهرستان این استان به بهره برداری رسیدند.
بنا بر اعلام استاندار فارس، 52 طرح هفته دولت استان فارس در حوزه حمل و نقل، راه های اصلی و فرعی، 21 طرح در حوزه انتقال، تامین و توزیع آب، 44 طرح در حوزه فرهنگی، آموزشی، آموزش و پرورش، نوسازی مدارس و میراث فرهنگی، 26 طرح در حوزه گاز رسانی به مناطق شهری و روستایی بود.
سید محمدعلی افشانی افزود: 108 طرح در حوزه بهداشت و درمان، 191 طرح در حوزه برق و انرژی، 352 طرح در حوزه عمران شهری، شهرداری ها، دهیاری ها و بنیاد مسکن، 14 طرح در حوزه فضاهای ورزشی شهری و روستایی، 104 طرح در حوزه طرح های صنعتی و تولیدی، هفت طرح در حوزه زیربنایی بخش کشاورزی و همچنین 41 طرح در سایر حوزه های خدماتی و زیر بنایی از جمله طرح هایی است که در هفته دولت در این استان به بهره برداری رسید.
استاندار فارس افزود: همچنین امسال در هفته دولت در حوزه مسکن شهری و روستایی 90 طرح که مشتمل بر 6 هزار و 47 واحد مسکونی است در فارس افتتاح شد.
وی افزود: در کنار بهره برداری از طرح های یاد شده، عملیات اجرایی 70 طرح با 626 میلیارد تومان اعتبار نیز آغاز خواهد شد.
ویژه برنامه های هفته دولت امسال در حالی دوم شهریورماه با ادای احترام مسئولان استان فارس به مقام والای شهیدان آغاز شد که یک روز قبل از آن، این استان میزبان وزیر کشور در نخستین سفر استانی خود در دولت دوازدهم بود؛ سفری که با بهره برداری از فاز دوم خط یک قطار شهری شیراز به وسعت 10.5 کیلومتر همراه بود.
در نخستین روز هفته دولت نیز این استان، میزبان وزیر صنعت، معدن و تجارت و آغاز عملیات اجرایی یک طرح بزرگ بود.
در این گزارش، به برخی از اخبار ارسالی خبرنگاران ایرنا از مناطق مختلف استان اشاره می شود و گوشه ای از خدمات و طرح های ویژه این هفته به اطلاع مخاطبان می رسد.
** سپیدان:
-عملیات اجرایی طرح تولید تجهیزات صنعت نفت و پتروشیمی با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و استاندار فارس در منطقه دالین سپیدان فارس آغاز شد. بنا بر اعلام رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس، این طرح با هدف تولید تجهیزات مورد نیاز صنایع نفت، گاز و پتروشیمی و با سرمایه گذاری 178 میلیارد تومانی اجرا می شود. علی همتی ارزش ماشین آلات داخلی و خارجی این طرح را به ترتیب 30 میلیارد تومان و 20 میلیون یورو عنوان کرد و گفت: بهره برداری از این طرح برای 300 نفر شغل ایجاد می کند.
** شیراز:
- هشت طرح تولیدی با سرمایه گذاری 11 میلیارد و 470 میلیون تومان روز پنجشنبه در نخستین روز هفته دولت در آیینی در شهرک صنعتی شیراز به بهره برداری رسید. استاندار فارس در سخنانی در آیین بهره برداری از این واحدهای تولیدی گفت: این واحدها برای 126 نفر شغل ایجاد کرده اند و با بهره گیری از تسهیلات رونق تولید به ثمر نشستند.
- 2 مجموعه گردشگری استان فارس با سرمایه گذاری 48 میلیارد و 500 میلیون تومان و اشتغالزایی 95 نفر، به بهره برداری رسید. بنا بر اعلام مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری فارس، 35 میلیارد تومان در راستای ساخت مجموعه گردشگری هفت دریا و 13 میلیارد و 500 میلیون تومان صرف ساخت مجتمع گردشگری شرکت پدیده صوفی شده است.
- به مناسبت هفته دولت، 2 طرح آبرسانی و اجرای شبکه جمع آوری، انتقال و تصفیه فاضلاب با صرف 290میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار در بخش زرقان از توابع شهرستان شیراز با حضور معاون استاندار فارس افتتاح شد. بنا بر اعلام مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان فارس، در طرح آب رسانی و اجرای شبکه جمع آوری، انتقال و تصفیه فاضلاب به شهرک مهر امام رضا (ع) لپویی زرقان، 29 میلیارد تومان هزینه شده و بیش از پنج هزار و 200 خانوار این بخش از مزایای آن بهره مند می شوند.
- در آیینی با حضور فرماندار شیراز، مجموعه ورزشی سلطان آباد شیراز در زمینی به مساحت چهار هزار و 200 متر مربع آغاز شد. این طرح با صرف 900 میلیارد تومان اعتبار در مدت یک سال اجرا می شود.
** مُهر:
فرماندار شهرستان مُهر نیز گفت: بیش از 100 طرح عمرانی با صرف اعتباری افزون بر 57 میلیارد تومان به مناسبت هفته دولت در این شهرستان کلنگ زنی و یا افتتاح شد. سید محمد موسوی افزود: گازرسانی، آبرسانی، برق رسانی، ورزشی و آموزشی است در بخش های وراوی، مرکزی، گله دار و اسیر افتتاح و یا عملیات اجرایی آن آغاز شد. از میان این طرح ها، چندین طرح عمرانی و خدماتی در روستاها و شهر خوزی از توابع بخش وراوی با صرف پنج میلیارد و 850 میلیون تومان افتتاح شد که طرح گاز رسانی به 600 خانوار روستایی از جمله آنها بود.
** مرودشت:
در آیینی با حضورمعاون هماهنگی امور عمرانی استاندار فارس، 67 طرح عمرانی، گاز رسانی، آبرسانی، بهداشتی و درمانی با اعتبار بیش از 97 میلیارد تومان در شهرستان مرودشت به بهره برداری رسید و یا عملیات احداث آنها آغاز شد. 30 طرح گاز رسانی، یک کارخانه خوراک دام و طیور نیز با اعتباری بیش از 2 میلیارد تومان و تولید روزانه 70 تن خوراک دام در شهرک صنعتی فتح آباد ، ساختمان امور عشایری شهرستان و 2 خانه بهداشت در روستای فیروزی و آب انار این شهرستان از جمله طرح های هفته دولت این شهرستان بود.
** خرامه:
همزمان با هفته دولت، عملیات اجرایی ساخت زمین چمن مصنوعی مجموعه ورزشی انقلاب شهرستان خرامه با مساحت هشت هزار و 250 متر مربع از محل اعتبارات وزارت نفت آغاز شد. سالن تیراندازی این شهرستان که با اعتبارات استانی ساخته شده است نیز به بهره برداری رسید.
** فسا:
به مناسبت هفته دولت، 83 طرح عمرانی، خدماتی و رفاهی با اعتباری بیش از 52 میلیارد تومان در این شهرستان به بهره برداری رسید. سلیمان کرمی فرماندار فسا با اعلام این خبر به ایرنا گفت: گاز رسانی به روستای دولت آباد از توابع بخش نوبندگان با اعتبار پنج میلیارد و 500 میلیون تومان، افتتاح گاوداری 200 راسی روستای صحرا رود با صرف بیش از 2 میلیارد تومان، افتتاح 21 سایت نسل 4 و 4.5 همراه اول در بخش های مختلف شهرستان فسا با اعتباری بیش از 6 میلیارد تومان از جمله این طرح هاست. وی افزود: افتتاح یک واحد دندانپزشکی در روستای اکبرآباد بخش ششده، راه اندازی 2 طرح درمان بستر در این بخش و بخش دوگان این شهرستان با هزینه پنج میلیارد و 500 میلیون تومان و افتتاح جاده حد فاصل سه راهی جلیان تا بخش ششده به طول 10 کیلومتر و با اعتبار 14 میلیارد تومان از دیگر طرح هایی است که در هفته دولت بهره برداری از آنها آغاز شد.
** لارستان:
به مناسبت هفته دولت، 36 طرح عمرانی با اعتباری بیش از 10 میلیارد و 93 میلیون تومان در شهرستان لارستان افتتاح و یا عملیات احداث آنها آغاز شد. از مجموع این طرح ها، 20 طرح زیربنایی، آبرسانی و برق رسانی در بخش صحرای باغ این شهرستان افتتاح شد. شماری از این طرح ها شامل، تامین و تکمیل آب آشامیدنی بخش صحرای باغ است که با حفر چاه آبرفتی به عمق 200 متر به انجام رسیده و 9 روستای این بخش از طریق 72 کیلومتر خط انتقال از آب آشامیدنی سالم بهره مند شدند.
**فیروزآباد:
آغاز عملیات اجرایی زمین چمن مصنوعی شهرستان فیروزآباد با حضور استاندار فارس از جمله طرح های هفته دولت در این شهرستان بود. این طرح با اعتبار 2میلیاردو500میلیون تومانی وزارت نفت اجرامی شود. بهره برداری فاز اول شبکه آبیاری و زهکشی و مجتمع گردشگری بهشت از دیگر طرح های هفته دولت این شهرستان بود.
** قیروکارزین
حضور استاندار فارس در شهرستان قیروکارزین با بهره برداری از خط 9 کیلومتری انتقال آب از سد سلمان فارسی به تصفیه خانه لارستان همراه بود. این طرح با2میلیون متر مکعب عملیات خاکی،36هزارمتر مکعب حفاری تونل،12هزار متر مکعب عملیات بنایی باسنگ به بهره برداری می رسد . خط انتقال شامل لوله های 1000 و 900 میلیمتری فولادی است که برای انتقال آب 33 حوضچه شیر،30عدد پل دال و5عدد پل طاق قوسی و 160متر دیوار حائل ساخته شده است. یک شهر و 9 روستا این شهرستان نیز همزمان با هفته دولت از گاز طبیعی بهره مند شدند.
** نی ریز:
در آیینی با حضور استاندار فارس، طرح گازرسانی به 16 روستای محور قطرویه شهرستان نی ریز با اعتباری بیش از 473 میلیارد ریال به بهره برداری رسید. برای این طرح، 233 کیلومتر شبکه گاز رسانی به همراه نصب چهار ایستگاه تقلیل گاز اجرا شده است. مدرسه 6 کلاسه شهرک وزیره و ساختمان اداری فرمانداری نی ریز نیز از دیگر طرح هایی بود که به مناسبت هفته دولت افتتاح شد.
** استهبان:
همچنین همزمان با هفته دولت 20 طرح عمرانی با اعتبار هشت میلیارد و 600 میلیون تومان در شهرستان استهبان به بهره برداری رسید. به گفته محمد مهدی شرفی فرماندار استهبان، ‌این پروژه ها درحوزه های بهداشت و درمان، ساخت مدرسه، بهسازی روستایی، کشاورزی و تولیدی بودند. همچنین در آیینی با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری فارس، کارخانه فرآوری گیاهان دارویی رونیز، یک واحد گلخانه، خانه بهداشت بنوان خیر، پنج واحد مسکونی ویژه خانواده های نیازمند زیر پوشش کمیته امداد و مدرسه استثنایی شهر ایج استهبان افتتاح و کلنگ زمین چمن مصنوعی این شهر نیز به زمین زده شد.
** آباده:
30 پروژه عمرانی، آموزشی، بهداشتی و خدماتی برای هفته دولت با اعتبار افزون بر 13 میلیارد تومان در آباده به بهره برداری رسید. به گفته محمدرضا زارع فرماندار آباده، تکمیل و بهره برداری از پروژه های آبرسانی به شهرستان آباده از طرح های هفته دولت است که با اعتباری افزون بر یک میلیارد و 900 میلیون تومان که شامل حفر، تجهیز دو حلقه چاه آهکی و اجرای خط انتقال به طول 2100 متر به بهره برداری رسید. ‌آبرسانی به مجموعه دهستان بیدک با اعتباری بالغ بر هفت میلیارد ریال که شامل اجرای شبکه به طول 10 کیلومتر (روستاهای امیرآباد-سعادت آباد-مهدی آباد)، افتتاح پارک ترافیک شهر آباده، افتتاح پارک بانوان و نصب دوربین های کنترل ترافیک در سطح این شهر از دیگر طرح های هفته دولت این شهرستان بود.
** داراب:
78 طرح عمرانی و خدماتی با اعتبار 142 میلیارد تومان نیز در هفته دولت در شهرستان داراب به بهره برداری رسید یا عملیات اجرایی آنها آغاز شد. به گفته عبدالرضا قاسمپورفرماندار داراب، چهار کیلومتر بزرگراه داراب - جنت شهر با اعتبار هفت میلیارد تومان، افتتاح جایگاه عرضه فرآورده های نفتی دهستان پاسخن با مشارکت بخش خصوصی و صرف 2 میلیارد و 500 میلیون تومان، افتتاح گاز رسانی به روستاهای عطابخش و برگان با 2 میلیارد و 200 میلیون تومان اعتبار از جمله این طرح ها بود. یک طرح سورتینگ و بسته بندی میوه در شهرک صنعتی داراب نیز با سرمایه گذاری یک میلیارد و 500 میلیون تومانی بخش خصوصی آغاز به کار کرد. درهفته دولت امسال همچنین ملیات احداث کارخانه فرآوری، بسته بندی و سردخانه یک هزار و 500 تنی خرما آغاز شد، طرحی که چهار میلیارد تومان در اجرای آن سرمایه گذاری می شود.
** جهرم:
علیرضا صحراییان معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه شهرستان جهرم گفت: به مناسبت هفته دولت چندین طرح عمرانی به ارزش سه میلیارد و 56 میلیون تومان در بخش خفر از توابع این شهرستان افتتاح و یا کلنگ زنی شد. این طرح ها شامل، افتتاح جاده روستایی برایجان، حسن آقایی، محمود آباد، و گاره به طول 10کیلومتر و با اعتبار 15 میلیارد ریال، افتتاح بلوار معلم شهر خفر به مساحت 12 هزار و 820 مترمربع بود. همچنین با بهره برداری از شبکه آبرسانی داخلی روستای نعمت آباد، مشکل کمبود آب 650 خانوار برطرف شد. چند طرح عمرانی نیز با اعتبار 13 میلیارد و 755 میلیون تومان، هشتم شهریور و در آخرین روز از هفته دولت در بخش کردیان از توابع این شهرستان افتتاح و کلنگ زنی شد. کلنگ زنی برای اجرای عملیات گازرسانی به واحد پتروشیمی، منطقه ویژه اقتصادی و واحدهای صنعتی و مرغداری نیز از دیگر طرح های این شهرستان بود.
** کازرون:
69 طرح مخابراتی، گاز رسانی و خدماتی نیز با اعتبار 26 میلیارد و 840 میلیون تومان به مناسبت هفته دولت در پنجمین روز این هفته در شهرستان کازرون به بهره برداری رسید. افتتاح 50 طرح مخابراتی و بهره برداری از 9طرح گازرسانی در روستاهای بخش جره و بالاده در زمره این طرح هاست.اجرای فاز دوم روکش آسفالت جاده فامور به پریشان به طول 10 کیلومتر در بخش جره و بالاده، بهره برداری از 2 واحد آموزشی سه و 6کلاسه در بخش چنارشاهیجان، بهره برداری از آسفالت و زیرسازی معابر شهر نودان، روکش آسفالت 10 کیلومتر راه روستایی در بخش کوهمره نودان و آسفالت 19 هزار مترمربع از معابر روستایی در بخش مرکزی کازرون از دیگر طرح های این شهرستان بود.
** ارسنجان:
گازرسانی به 25 روستای بخش مرکزی با اعتباری بالغ بر 16میلیارد تومان، آبرسانی از سد سیوند با خط لوله انتقال به طول چهار کیلومتر و احداث سه مخزن ذخیره آب، بهره برداری از یک دستگاه آب شیرین کن در دهستان شوراب و منطقه قدمگاه با اعتبار 95 میلیون تومان از طرح هایی بود که در شهرستان ارسنجان به بهره برداری رسید. احداث پنج خانه عالم ، احداث و بهره برداری ساختمان اداره فرهنگ و ارشاد و نگارخانه شهرستان، اجرای جدول گذاری و لبه گذاری معابرسطح شهر ، اجرای زیر سازی و آسفالت معابر ، احداث و بهره برداری ازمخزن آب 1200مترمکعبی آب فضای سبز شهری ، احداث کشتارگاه صنعتی دام و بهره برداری از زورخانه امام علی (ع) از دیگر طرح های این شهرستان بود.
** ممسنی:
بهره برداری از پروژه خط 15 کیلومتری انتقال برق به منطقه نزاع بخش ماهور میلاتی و افتتاح ساختمان اتفاقات برق شهر بابامنیر و پروژه حمام خورشیدی منطقه عشایری پی کمک ماهور میلانی و همچنین ساماندهی گلزار شهید مدافع حرم شهید قاجاری در شهر خومه زار و سفره خانه سنتی در روستای سراب بهرام بخش مرکزی از طرح های هفته دولت شهرستان ممسنی بود. همچنین آزمایشگاه میکروبی ،سالن مطالعه و کامپیوتر، زمین چمن مصنوعی دانشگاه پیراپزشکی ممسنی به بهره برداری رسید.
** رستم:
در هفته دولت، افزون بر 10 طرح با اعتباری افزون بر هشت میلیارد تومان در شهرستان رستم به بهره برداری رسید. به گفته فرماندار این شهرستان، در دولت یازدهم بیش از 74 میلیارد و 600 میلیون تومان در پروژه های عمرانی این شهرستان هزینه شده است. افتتاح بلوار شهر کوپن از توابع شهرستان رستم از طرح های ویژه هفته دولت در این شهرستان بود.
** فراشبند:
درششمین روز از هفته دولت و با حضور معاون گردشگری و امور زیارتی استاندار فارس، یک حلقه چاه آب با عمق 300 متر در شهرستان فراشبند به بهره برداری رسید تا مشکل کمبود آب فراروی مردم این منطقه التیام یابد. بهره برداری از ساختمان مدرسه شبانه روزی دخترانه خدیجه کبری (س) ویژه دانش اموزان عشایری در سه طبقه نیزیکی دیگر از 35 طرحی بود که به مناسبت هفته دولت در شهرستان فراشبند افتتاح شد.
** اقلید:
بهره برداری و یا آغاز عملیات اجرایی 30 طرح تولیدی و عمرانی رهاورد هفته دولت برای این شهرستان شمالی استان فارس بود. به گفته صالح مشتاقی لار فرماندار اقلید، از این تعداد، 27 طرح با ارزش 66 میلیارد تومان به بهره برداری رسید. عملیات اجرایی سه طرح دیگر نیز با اعتباری افزون بر هفت میلیارد تومان در شهرستان اقلید آغاز شد. بهره برداری از طرح توسعه کارخانه قند کله، کارخانه بوجاری و تولید بذر اصلاح شده گندم، کارخانه بسته بندی حبوبات از جمله طرح های ویژه هفته دولت در شهرستان اقلید بود. در این هفته همچنین عملیات ساخت نیروگاه برق 2 مگاواتی، کارخانه تولید اوراق ام.دی.اف و فاز دوم طرح تعریض محور اقلید سورمق آغاز شد.
2027
تهیه اخبار: خبرنگاران ایرنا در شهرستان های فارس ** تنظیم و انتشار: سیداحمد نجفی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.