فریبرز منوچهری، چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: احمدی در وزن 75 کیلو گرم به اردوی تیم ملی دعوت شده است و برای پوشیدن پیراهن تیم ملی باید در این وزن با الهه رضایی قلعه از استان البرز و مریم قربانی از مازندران رقابت کند.
وی اضافه کرد: اردوی تیم ملی از چهاردهم شهریورماه جاری در خانه کشتی شماره 2 تهران آغاز می شود و به مدت 10 روز ادامه خواهد داشت.
دبیر هیات کشتی فارس ادامه داد: تیم ملی کشتی آلیش بانوان ایران در 6 وزن در مسابقات داخل سالن آسیا که از بیست و پنجم شهریور تا پنجم مهرماه 96 که به میزبانی شهر عشق آباد کشور ترکمنستان برگزار می شود، شرکت دارد.
منوچهری بیان کرد: مریم احمدی مدال نقره جهانی کشتی آلیش که سال 95 در کشور قرقیزستان برگزار شد در کارنامه دارد .
آلیش که به آن کشتی با شال هم می گویند از ورزش های سنتی است که در کشورهایی از جمله قرقیزستان، ازبکستان، ایران، لیتوانی و قزاقستان برگزار می شود و در ایران نیز در مناطقی از جمله استان های خراسان، گلستان و مازندران پیشینه ای تاریخی دارد.
فعالیت های بین المللی این ورزش از سال 1990 آغاز شد و در سال 1995 نخستین دوره مسابقات بین المللی آلیش در کشور قرقیزستان در 2بخش آقایان و بانوان برگزار شد.
هم اینک 39 کشور جهان دارای فدراسیون و انجمن رسمی در این رشته هستند و 58 کشور جهان هم به صورت غیر رسمی در این رشته ورزشی فعالیت دارند.
7368 /6118
خبرنگار: حمیدرضا خلیقی ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.