علی شکرالله پور صنعتگر و هنرمند استهبانی که در پیشه چاقو سازی فعالیت می کند، تنها هنرمند فعال حال حاضر در این شهر است.
او چاقو سازی را از پدرش فرا گرفته وبا تجربه ای که در این سالها کسب کرده و با خلاقیت خود سعی می کند همواره آثاری با کیفیت ارایه کند و آنگونه که به ایرنا گفت:‌ کاری نمی کنم که خدای ناکرده مدیون مشتری شوم.
شکرالله پور گفت: زمانی که هفت ساله بودم به عرصه چاقوسازی وارد شدم و امروز 41 ساله ام و از مسیری که پیموده ام کاملا رضایت دارم و معتقدم راستگویی رمزو راز کامیابی در هر شغلی است.
او ادامه داد:‌در گذشته هنر چلنگری داشتیم که بیشتر به قفل سازی گفته می شد اما امروز مفهوم گسترده تری دارد و تلفیقی از چند صنعت مختلف از جمله آهنگری و چاقوسازی است.
این هنرمند با سابقه ،‌مطالعه و تحقیق را رمز موفقیت در هر کاری می داند و اعتقاد دارد:هر انسان در هر سن و سالی که باشد نمی تواند خود را استاد و همه فن حریف خطاب کند بلکه بازهم نیاز به یادگیری دارد.
شکرالله پور که وسواس خاصی در ارائه محصولاتش به خرج می دهد فکر می کند استفاده از یک جنس با کیفیت حق مشتریان است در غیر این صورت فروشنده وصنعتگر، مدیون است.
ساختن چاقو، ساتور آشپزخانه، ابزارخیاطی، کشاورزی و دامداری از جمله تولیدات این هنرمند است و به شیوه ای کاملا سنتی کار می کند.
وی چاقوسازی را هنری می داند که نیازمند مصروف داشتن صبر و حوصله فراوان است و بی حوصلگی را آفت کاری خود می داند و می گوید:نسل جوان امروز اگر خواهان موفقیت در کاری است باید صبر و حوصله به خرج دهد.
این هنرمند استهبانی در تعریف کارش می گوید:شکل دادن به آهن سرد و زنده کردن آن با حلاوت ترین لذت است.
شکرالله پور که آثارش در نمایشگاه های متعددی در کشور ارایه شده وحتی آوازه آثارش به آن سوی آبها هم رسیده از سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کارت صنعتگری دارد.
علی شکرالله پور از مسئولان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استهبان تشکر کرد و گفت:امروز کمبود ابزار، اصلی ترین چالش من است ضمن اینکه با توجه به اینکه می خواهم هنرم را زنده نگاه دارم حاضرم به جوانانی که علاقه مند به این هنر هستند تجربه ام را منتقل کنم مشروط بر اینکه خواسته شان واقعی باشد.
خبرنگار:‌روح الله سعادتمندنژاد ** انتشار دهنده:‌غلامرضا مالک زاده
1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.