به گزارش ایرنا معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری فارس در آیین افتتاح این طرح ها گفت: با وجود کمبود اعتبارات، سرانه سرمایه گذاری برای امور زیربنایی در بعضی مناطق روستایی این استان برای هر خانوار حتی تا 200میلیون ریال هم بوده به عنوان نمونه برای اجرای این 2 طرح در زرقان به ازای هر خانوار 60 میلیون ریال هزینه شده است.
یدالله رحمانی افزود: برای هفته دولت امسال بیش از یک هزار و 50 طرح با اعتباری افزون بر سه هزار و سه میلیارد تومان آماده بهره برداری شد که از این تعداد 108 طرح با اعتبار یک هزار و 252 میلیارد تومان متعلق به شهرستان شیراز است.
وی ادامه داد: دولت تدبیر و امید با هدف تحقق اقتصاد مقاومتی و همچنین حل مشکلات واحدهای تولیدی، اقدام های بسیار خوبی انجام داده است.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان فارس هم در این آیین بیان داشت: در طرح آب رسانی و اجرای شبکه جمع آوری، انتقال و تصفیه فاضلاب به شهرک مهر امام رضا (ع) لپویی زرقان، 290 میلیارد و 500 میلیون ریال هزینه شده و بیش از پنج هزار و 200 خانوار این بخش از مزایای آن بهره مند می شوند.
محمد علی قلندری افزود: عملیات انجام شده برای اجرای این طرح شامل، حفر و تجهیز سه حلقه چاه آهکی، استفاده از 20 کیلومتر خط انتقال از جنس لوله های پلی اتیلن و فولادی، اجرای 15 کیلومتر خط انتقال برق، ساخت یک دستگاه پمپاژ و همچنین نصب چهار باب مخزن ذخیره، فشار شکن و تعادلی با ظرفیت پنج هزار و 650 مترمکعب است.
قلندری گفت: اجرای 26 کیلومتر شبکه توزیع آب، خرید و تملک 6هکتار زمین و احداث جاده دسترسی مورد نیاز، اجرای 23 کیلومتر شبکه اصلی و فرعی، اجرای خط انتقال، خرید و نصب تجهیزات تصفیه فاضلاب برای 2 هزار واحد با ظرفیت یک هزار متر مکعب در شبانه روز از دیگر فعالیت های انجام شده برای به انجام رساندن این طرح است.
بخشدار زرقان هم اظهار داشت: به طور دائم از آب این بخش، نمونه برداری می شود و در آزمایشگاه های مجهز مورد بررسی قرار می گیرد و تا کنون هیچ گونه آلودگی شیمیایی و میکروبی در آن مشاهده نشده است.
فرشاد کوشا افزود: به سبب خشکسالی های متمادی در این منطقه، مردم باید در مورد مصرف بهینه آب، اهتمام بیشتری داشته باشند و در این زمینه فرهنگ سازی لازم از سوی متولیان امر صورت گیرد.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه شهرداری لپویی درآمد چندانی ندارد انتظار داریم شرکت آب و فاضلاب فارس، بخشی از پساب این تصفیه خانه را بدون دریافت وجه و برای آبیاری فضای سبز این شهر در اختیار شهرداری لپویی قرار دهد.
شهر زرقان در فاصله 25 کیلومتری شمال شیراز قرار دارد.
از دوم تا هشتم شهریور در تقویم رسمی کشور به عنوان هفته دولت نامگذاری شده است.
7379 /6118
خبرنگار: سعید فانی ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.