مدیر کل کمیته امداد فارس دوشنبه درحاشیه سفر به استهبان و افتتاح 5 واحد مسکونی مدد جویان به ایرنا گفت: این واحدها با اعتبار بیش از 2 میلیارد و 550 میلیون ریال ساخته شده است.
محمد بذرافشان افزود:در هفته دولت بیش از 100 واحد پنل خورشیدی تولید برق که مصداق بارز اقتصاد مقاومت و اشتغال هستند به همت این نهاد به بهره برداری می رسد.
وی ادامه داد:‌ این نهاد همواره خود را ملزم به عملی کردن شعار اقتصاد مقاومتی مد نظر رهبری می داند و به اذعان آمار یکی از نهادهای موفق در ایجاد اشتغال پایدار بشمار می رود.
وی گفت: سال گذشته بیش از 104 میلیارد تومان صرف اشتغال زایی شد و بیش از 6 هزار فرصت شغلی تازه بوجود آمد.
وی افزود: در سال جاری نیز بودجه اشتغال کمیته امداد فارس افزایش بیش از 2/5 برابری داشته و به 225 میلیارد تومان رسیده است و این امید وجود دارد بخش زیادی از نیاز استان در بخش اشتغال برطرف شود.
مدیرکل کمیته امداد فارس ادامه داد: خانوارهای تحت حمایت می توانند در 2 سرفصل کارآفرینی تا سقف 50 میلیون تومان و کارآفرینی دانش بنیان تا سقف 170 میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه اشتغال دریافت کنند.
بذرافشان با اشاره به ضرورت خوکفایی مددجویان گفت: در سال گذشته بیش از 4 هزار نفر از مددجویان کمیته امداد از جرگه معیشت بگیری خارج شوند و با تسهیلاتی که دریافت کرده اند خودکفا شده اند که می توان از آن به عنوان اقدامی ارزنده در مسیر تحقق سیاست های کلی کمیته امداد یاد کرد ضمن اینکه همواره آمادگی داریم با اعطای تسهیلات زمینه ساز ایجاد شغل برای مددجویان باشیم.
وی بیان داشت: همچنین به اذعان بانک های عامل استان تنها کمتر از 2 درصد مددجویان معوقه بانکی دارند که این نشان می دهد بخش عمده تسهیلاتی که در اختیار مددجویان قرار می گیرد صرف اشتغال زایی می شود.
شهرستان استهبان در 160 کیلومتری شرق شیراز قرار دارد.
خبرنگار:‌روح الله سعادتمندنژاد ** انتشاردهنده:‌غلامرضا مالک زاده
1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.