در نخستین جلسه کاری شورای پنجم شهر شیراز سه مصوبه از سوی اعضا بررسی و به رأی گذاشته شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از فارس، اعضا شورای شهر شیراز دو فوریت اصلاح آیین نامه داخلی شورای شهر را تأیید نکردند و این مصوبه با یک فوریت تصویب شد.

دومین دستور کار این جلسه بررسی همه مصوبات شورای اسلامی دوره چهارم از تاریخ ۲۹ اردیبهشت ماه ۹۶ بود. به گفته سیروس پاک فطرت که به عنوان مخالف این مصوبه گفت در زمان مشخص شده ۵۲ مصوبه در زمان قانونی فعالیت شورای چهارم به تصویب رسیده و فرمانداری شیراز نیز به عنوان نماینده دولت قانونی بودن این مصوبات را تأیید کرده است.

علی‌ناصری نیز به عنوان موافق این مصوبه گفت: بعضی مصوبات به ویژه پس از ۱۴ مرداد ماه ممکن است شتابزده انجام شده باشد.

اعضا شورای شهر در این جلسه تصویب کردند که این ۵۲ مصوبه در کمیسیون‌های مربوطه بررسی شود و مواردی که از نگاه کمیسیون‌ها با مشکلاتی رو به رو است در صحن شورا بررسی شود.

در این جلسه همچنین بررسی تمام مناقصات و مزایدات برگزار شده در شهرداری شیراز از تاریخ ۲۹ اردیبهشت ماه نیز به تصویب رسید.

 نائب رئیس شورای شهر که به عنوان پیشنهاددهنده طرح سخن گفت، در این زمینه عنوان کرد: با توجه به اینکه پس از پیروزی لیست امید گمانه هایی درباره بعضی مزایدات و مناقصات شهرداری به وجود آمده بهتر است این موارد به منظور شفاف سازی بررسی شود.

ابراهیم صبوری افزود: بعضی از این مناقصات و مزایدات از نظر زمانی و مالی تعهدات زیادی برای شهرداری و شهر شیراز ایجاد کرده است.

سرپرست شهرداری شیراز نیز با حضور در این جلسه، ضمن قدردانی از شهردار پیشین، علیرضا پاک فطرت و نیز شورای پنجم از طرف شهرداری شیراز اعلام کرد: اجازه نمی دهیم هیچ خللی در کار شهرداری به وجود آید.

محمدحسن اسدی با بیان اینکه با جدیت همه امور جاری را پیگیری می‌کنیم، افزود: در روزهای آینده پروژه‌های آماده را به سرانجام میرسانیم.

 وی برای مثال به بازگشایی زیرگذر گلستان طی هفته آینده و برای از بین بردن بار ترافیکی ورودی شهرک های شمال غرب شیراز  اشاره کرد.

اسدی عنوان کرد: ورود شورای پنجم به مبحث بررسی مصوبات شورای چهارم و نیز مزایدات و مناقصات حق شوراست و شهرداری آمادگی بررسی همه مناقصات را دارد و آماده است بررسی ها را انجام دهد و نتایج نیز به اطلاع مردم برسد.

وی ضمن دفاع از عملکرد شهرداری پیشین درخصوص برگزاری مناقصات و مزایدات گفت: در برگزاری هر مناقصه و مزایده پنج نفر بر روند نظارت می‌کنند، همچنین در این جلسات نماینده حراست و بازرسی و نماینده بازرسی کل کشور نیز حضور دارند و همه چیز طبق قانون اجرا و انجام شده است.

درنهایت بررسی این موضوع نیز به تصویب شورای پنجم رسید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.