سرهنگ علی اصغر افتخاری گفت: در پی مراجعه یکی از شهروندان مبنی بر تهدید و اخاذی در فضای مجازی، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کارآگاهان این پلیس قرار گرفت.
وی تصریح کرد: برابر اظهارات شاکی، شخصی ناشناس در یکی از نرم افزارهای پیام رسان موبایلی با اغفال دختر ده ساله شاکی و جلب اعتماد وی، تصاویر خانوادگی شاکی را دریافت و با سوء استفاده از آن تصاویر اقدام به تهدید انتشار تصاویر در فضای مجازی و اخاذی کرده است.
سرهنگ افتخاری افزود: با انجام اقدامات فنی و تخصصی مشخص شد سه نفر نوجوان که در این امر دخیل بودند در استان تهران شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی اکیپی از این پلیس در یک عملیات غافلگیرانه آنها را دستگیر کرد.
این مسئول انتظامی اذعان داشت: در بازجویی صورت گرفته متهمین به بزه انتسابی اعتراف و در ابتدا هدف از این کار خود را مسائل اخلاقی عنوان که در ادامه اقدام به تهدید خانواده شاکی جهت انتشار تصاویر خصوصی و اخاذی کردند.
رئیس پلیس فتا هرمزگان در پایان گفت: متاسفانه برخی از والدین اقدام به خرید گوشی های هوشمند برای فرزندان خود می نمایند ولی نظارت و کنترلی بر روی آنها ندارند که این امر موجب بوجود آمدن مشکلاتی از این قبیل برای فرزندان می شود.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 724594
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.