به گزارش ایرنا حجت الاسلام قنبرعلی احمدی، پنجشنبه در نخستین روز از هفته دولت (دوم تا هشتم شهریور) در دیدار با مسئولان اداره های شهرستان مرودشت افزود: انتظار این است که مسئولان با عزیمت به مناطق مختلف این شهرستان از نزدیک در جریان مشکلات مردم قرار گیرند و برای رفع آنها تلاش و اقدام کنند.
وی بیان داشت: هفته دولت فرصت مغتنمی برای ارزیابی عملکرد دولتمردان و مسئولان است، دولتمردان باید ضمن شناسایی نقاط ضعف و قوت عملکردشان و اقدام برای رفع کاستی ها گزارشی از وضعیت فعالیت های خود در حوزه های مختلف به مردم ارائه دهند.
امام جمعه مرودشت، با اشاره به اینکه بعد از انجام فریضه های الهی نماز و روزه هیچ عبادتی بالاتر از خدمت رسانی خالصانه به مردم نیست، گفت: شهیدان رجایی و باهنر نماد خدمتگذاری خالصانه به مردم محسوب می شوند و باید مدیران ما در طول خدمت خود آنها را الگوی خود قرار دهند.
محمد علی رجایی، دومین رئیس جمهوری اسلامی ایران همراه با دکتر محمد جواد باهنر نخست وزیر، هشتم شهریور1360بر اثرانفجار بمبی در ساختمان نخست وزیری به شهادت رسیدند و پس از آن این روز در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران روز مبارزه با تروریسم نام گرفته و به مناسب شهادت این دولتمردان وارسته از دوم تا هشتم شهریور ماه هفته دولت نامگذاری شده است.
قنبری ادامه داد: رهبر معظم انقلاب مرداد ماه امسال در آیین تنفیذ حکم رئیس جمهوری، بهترین توصیه را به مدیران کشور بیان فرمودند مبنی بر اینکه، مدیران همواره باید تلاش کنند که جهت گیری های خود را در سه محور معیشت مردم، تعامل گسترده با دنیا و صلابت و قدرت در برابر نظام سلطه و بیگانگان، حفظ کنند.
وی بیان کرد: با توجه به شرایط تحریم های ظالمانه دشمنان، مسئولان باید تمام همت خود را برای رونق اقتصادی و بهبود وضعیت معیشت مردم بکار گیرند.
امام جمعه مرودشت در بخش دیگری از مطالب خود گفت: دین اسلام هرگز مخالف ارتباط و تعامل دوستانه با سایر کشور ها نیست، ایران اسلامی هم با توجه به جایگاهی که در منطقه دارد و قابلیت ها و ظرفیت های ارزشمندی که از آن برخوردار است برای پیشرفت هر چه بیشتر، به هم افزایی با کشورهای دیگر نیاز دارد.
قنبری افزود: اما باید همواره هوشیار باشیم که دشمنی دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی نه تنها کمتر نشده بلکه روز به روز افزایش یافته و آنها در پی ضربه زدن به این نظام هستند بنابراین باید مراقب باشیم که در برابر دشمنان همچنان با صلابت و قدرت ایستادگی کنیم.
امام جمعه مرودشت در قسمت دیگری از سخنان خود به موضوع اختلاف نظر اعضای شورای پنجم شهر مرودشت برای برگزاری انتخابات هیات رئیسه و شهردار این شهر، اشاره کرد و گفت: در حالیکه در اکثر شهرهای بزرگ کشور شاهد برگزاری این انتخابات بودیم اما متاسفانه در شورای شهر مرودشت به دلیل نبود تعامل بین اعضای این شورا اقدام مثبتی در این زمینه صورت نگرفت.
قنبری، حرکت اعضای شورای پنجم شهر مرودشت را ناپسند دانست و گفت: اعضای این شورا به عنوان منتخبان مردم و کسانی که رای اعتماد از مردم دریافت کرده اند باید در یک فضای تعامل، وحدت و همدلی نسبت به انتخاب هیات رئیسه و سرپرست شهردار اقدام کنند.
فرماندار شهرستان مرودشت هم در این دیدار بیان داشت: مردم متوجه هستند که دولت با وجود نارسایی ها و کمبودهایی که وجود دارد با تمام توان در حال فعالیت و خدمت رسانی به آنان است.
علی اکبر نجیب زاده، از مسئولان خواست در گزارش ها و آماری که از عملکرد خود به مردم ارائه می دهند از هرگونه تحریف و سیاه نمایی پرهیز کنند تا موجب تشویش اذهان عمومی نشود.
اعضای هفت نفره شورای شهر مرودشت که روز یکم شهریورماه جاری به دعوت فرماندار این شهرستان به جلسه رسمی آیین تحلیف و انتخاب هیات رئیسه دعوت شده بودند به دلیل خروج سه نفر از آنان، این جلسه که در 2 نوبت صبح و عصر تشکیل شد، از رسمیت افتاد.
علت این مساله اختلاف بر سر انتخاب هیات رئیسه دائم و سرپرست شهرداری مرودشت مطرح شده است. فرماندار مرودشت هم اعلام کرد: این موضوع را به هیات حل اختلاف استان فارس ارجاع خواهیم داد.
شهرستان مرودشت در 45فاصله کیلومتری شمال شیراز واقع شده است.
6118
خبرنگار: سید بهنام موسوی ** تنظیم و انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.