شهردار منطقه 11 شیراز در جمع خبرنگاران با اعلام این مطلب گفت: منطقه 11 شهرداری از بخشهای مرغوب مناطق 7 و 3 تشکیل شده و با 1200 هکتار وسعت و 140 هزار نفر جمعیت از مناطق مهم شهرداری شیراز است. حمید برزگر ادامه داد: کار کردن در شهرداری مانند مدیریت بحران است به ویژه در ایام خاصی مانند زمان افتتاح پروژهها که کارها با مشکلات زیادی رو به رو میشود.
وی افزود: یکی از مشکلات ما در این منطقه بالا بودن سطح آبهای سطحی است که به همین دلیل همکاری خوبی با شرکت آبفا داریم.
وی افزود: بودجه عمرانی امسال منطقه 11 افزون بر 27 میلیارد تومان است که صرف اجرای 30 پروژه عمرانی میشود.
برزگر با اشاره به مشکلات رودخانه خشک در سطح این منطقه گفت: محور رودخانه خشک هر سال نیاز به لایروبی دارد و با توجه به آن که باید تمامی مناطق سر راه آن با هم به صورت هماهنگ عمل کنند جا دارد یک مدیریت ویژه برای رودخانه خشک راه اندازی شود درحالی که امسال نیز 3میلیارد تومان بودجه برای ساماندهی رودخانه در نظر گرفته ایم.
وی افزود: یکی از پروژههای ما در سطح منطقه فاز دوم بوستان نماز است که در 4 تا 5 هکتار وسعت تاکنون 70 درصد رشد داشته و در آینده نزدیک به بهره برداری می رسد.
برزگر با اشاره به درختکاری در اطراف رودخانه خشک از چندسال قبل و قطع تعدادی از درختان پیرامون رودخانه گفت: طرح درختکاری در اطراف رودخانه خشک از چندسال قبل آغاز شده و کاشت تعداد زیادی درخت صنوبر در دستور کار قرار گرفت اما درخت صنوبر بیشتر جنبه اقتصادی و تولید چوب دارد که باید هر 3 تا 4 سال یک بار بریده شود. وی افزود: البته رویکرد شهرداری در کاشتن این نوع درخت اقتصادی نبوده و از طرفی درختان صنوبر آفتهای بسیاری را به خود میگیرند و حال با گذشت 7 تا 8 سال از کاشت آنها این درختان امروز با آفتهایی از جمله قارچ فتیله نارنجی و سوسکهای چوب خوار در سطح گسترده مبتلا شده اندکه با توجه به گسترش این آفات ما اقدام به قطع این درختان و جایگزینی آنها با درختان دیگری مانند آیلان (عرعر) کرده ایم.
برزگر گفت: پس از قطع این درختان آفت زده و خشک مورد هجمه زیادی قرار گرفتیم و برخی ما را به عنوان قاتلین درختان عنوان کردند در حالی که این درختان به گونه ای دچار آفت شده بودند که حتی امکان تبدیل آنها به زغال هم وجود نداشت.
وی در خصوص ورود فاضلاب به رودخانه خشک نیز گفت: در حال حاضر در 5 تا 6 نقطه شاهد این مساله هستیم که البته یک مورد آن مربوط به شبکه زهکشی آب در دروازه کازرون است.
برزگر افزود: تنها 5 درصد این فاضلاب از منطقه ما وارد رودخانه می شود و از سوی دیگر با همکاری آبفا در آینده نزدیک یک تصفیه خانه محلی فاضلاب در سطح منطقه راه اندازی و از آب آن برای آبیاری فضای سبز منطقه استفاده می کنیم.
شهردار منطقه 11 شیراز ادامه داد: در حال حاضر سرانه فضای سبز منطقه 11 به طور میانگین افزون بر 7 مترمربع است.
وی از اجرای عملیات عمرانی پیاده روسازی بولوار نصر و بولوار سرداران به عنوان 2 پروژه عمرانی دیگر منطقه یاد کرد و اظهار داشت: در حال حاضر 30 تا 35 نقطه حادثه خیز و پر ترافیک در منطقه شناسایی و 10 تا 12 مورد از آنها را با انجام تمهیداتی برطرف
کرده ایم.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 720536
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.