عبدالکریم جامع گفت: از ابتدای سال زراعی 95 تا امروز در فارس 387 میلی متر بارندگی ثبت شده در حالی که در سال گذشته این رقم 239 میلی متر گزارش شده بود.
وی افزود: میزان بارش بلندمدت در استان (20 سال گذشته) 278 میلی متر است که این رقم در مقایسه با میزان بارش بلندمدت قبل 39 درصد افزایش داشته است.
مدیرکل هواشناسی فارس با بیان این که بارشهای پراکنده در سطح استان از دیروز آغاز شده و تا امروز ادامه دارد اضافه کرد: بیشترین بارندگی های استان در روز گذشته در نواحی جنوب، غرب، شرق، امتداد رشته کوههای زاگرس، شمال غرب و مرکز استان گزارش شده است.
وی افزود: میزان بارش در روز گذشته در شهرستانهای استان به ترتیب، باغان خنج 5 میلی متر، اشکنان لامرد 6 میلی متر، اهل لامرد 8.2 میلی متر، گله دار 3 میلی متر، چاه دار لامرد 5 میلی متر، فراشبند 4 میلی متر، لار 5 میلی متر، فیروزآباد 7 میلی متر، میمند 5 میلی متر، نجف آباد فیروزآباد 6 میلی متر و چاه کور لامرد و مهر 2 میلی متر گزارش شده است.
مدیرکل هواشناسی فارس با بیان این که این بارندگیها عمدتا به صورت پراکنده و با وزش باد همراه بود، گفت: در شهرستان شیراز به علت پراکندگی بارش در نواحی مختلف گزارش دقیقی از میزان بارندگی در دست نیست.
جامع با اشاره به این که در استان فارس نزدیک به 8 سال است با کمبود بارش مواجهایم ادامه داد: پیش بینی می شود امسال میزان بارندگی ها نسبت به سال های گذشته به حد نرمال برسد.
وی در پاسخ به این سوال که برای جبران کمبود بارشها در فارس طی سالهای گذشته این استان به چه میزان بارندگی نیاز دارد، گفت: جبران بارندگیها به میزان صرفه جویی در مصرف آب بستگی دارد در حالی که برخلاف انتظار میبینیم عمق چاههای آبی که برای مصارف کشاورزی حفر میشود امروز به 400 متر رسیده است.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 720535
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.