به گزارش ایلنا، سید علی‌اصغر علامه شهردار مهر در پی جوابیه پالایشگاه گاز پارسیان نیز توضیحاتی را در این‌باره به خبرگزاری ایلنا ارسال کرده است.

مشروح جوابیه به این شرح است:

عادل‏‌ترین مردم کسى است که براى مردم همان را بپسندد که براى خود می‌پسندد و براى آنان نپسندد آنچه را براى خود نمی‌ى‏پسندد.(پیامبر اکرم (ص)

از جوابیه روابط عمومی پالایشگاه گاز پارسیان یک نوع ناپختگی، کم‌تجربگی و به‌جای حل مسئله، فرار رو به جلو و باز کردن ده‌ها سوال دیگر می‌توان مشاهده کرد. البته با شناختی که بنده از روابط عمومی این مجموعه دارم و نگاه فکری ایشان، انتظاری جز این نمی‌رفت چون یک دیدگاه، دیدگاه خدمت به مردم و حمایت از دولت تدبیر و امید است و دیدگاه رو به رو که از سراسر جوابیه صادر شده می‌توان به وضوح دید، دیدگاه ناامید کردن مردم از دولت تدبیر و امید می‌باشد که این را در جای خود به تشریح خواهیم آورد.

ابتدا از همه ی عزیزان کارمند پالایشگاه پارسیان اعم از کارمند رسمی و غیر رسمی و ارکان ثالث بابت خدمات ارزنده خود تشکر می‌کنم و ارادت خود را به عنوان کسی که از سال ۸۰ تا ۹۱ در کنارشان به عنوان یک خادم و دوست بوده و همچنان به این مجموعه تعلق خاطر دارم و خواهم داشت تقدیم می‌دارم و آرزوی سلامتی برای تک تک آنان دارم و شهادت می دهم که همه عزیزان پالایشگاه همیشه خواستار خدمات بهتر و بیشتر از مدیران خود برای منطقه بوده اند ولی آنچه باعث می شود مانع خدمات به پیرامون خود شود، تنگ نظری بعضی از مدیران که امیدوارم این نگاهشان تغییر کند، بوده و هست.

اما جوابیه شرکت دارای نکاتی است که در ۵ بند به آن خواهیم پرداخت:

فرموده اید اخبار را از مراجع ذی صالح تهیه و منتشر کنند که این تقاضای شما باعث تعجب است، بنده به عنوان یک مسئول در شهرستان مُهر کار اشتباهی که قرار بوده اتفاق بیافتد خواسته ام که این کار انجام نشود. در این جا بحث خبری نبوده که فرموده اید افراد ذی صالح اظهار نظر نمایند بحث یک خواسته است که اینجانب به عنوان یک مسئول تقاضای خود را بیان نموده ام.

فرموده اید که مستندات ارائه نمایید؛ اگر در پی واقعیت هستید می توانید از همکارانتان بپرسید که آیا مدیران تصمیم داشته‌اند که در شهرستان کنگان زمینی برای ایجاد یک اقامتگاه تفریحی ایجاد نمایند یا خیر؟

ماده ۲۸ ضوابط اجرایی قانون بودجه دستگاه‌های دولتی را از هر گونه ساخت و ساز منع نموده اما در ذیل آن ماده مناطق محروم را مستثنا نموده که مناطق محروم را مشخص و اتفاقا شهرستان مُهر را جزء مناطق محروم لحاظ نموده است و جا دارد که مدیران محترم همه قانون را مطالعه نموده و نه بخشی از آن را و می بایست یادآوری کنم، دستور محترم مقام عالی وزرات بر رسیدگی به مناطق محروم و تحت نفوذ موجود می‌باشد و در همه سمینارها و همایش‌ها دستور ویژه صادر نموده اند و به همه ی مدیران ارشد وزارت و شرکت‌های تابعه را به مسئولیت اجتماعی توصیه نموده که می توانید از دفتر وزارت متبوع این دستورات را استعلام نمایید و به جای اینکه به آن نکاتی که گفته نمی‌شود توجه کنید، به آن بخشی که گفته می‌شود توجه کنید. قانون‌گذار هیات دولت و سیاست های نظام بر خدمات دهی به مناطق محروم بوده و هست خصوصا در مناطق کم برخوردار و مهاجر پذیر.

ما بر اساس اختیارات قانونی خود خواهان استیفاء کامل حقوق مردم هستیم و متاسفانه بعضی از مدیران تنگ نظر هستند و از مردم و احساسات پاک و نجابت‌شان در این سال‌ها سوء استفاده نموده‌اند. جهت اطلاع متذکر می‌شوم، مردم و مسئولان شهرستان مُهر از سال ۸۰ تا به امروز برای بهره وری بیشتر و بهتر، همه‌ی زمینه‌ها را آماده نموده‌اند و بدهی به مجموعه صنعت نفت ندارد و آنکه بدهکار مردم است، مراکز صنعتی می باشند و نیز می توانید از دانشگاه علوم پزشکی استعلام نمائید که تاثیر نفت و گاز بر مردم چقدر و به چه صورت بوده است.

در این بند تهدید به شکایت از طریق مراجع قانونی نموده اید، حتما این اقدام انجام شود و در دادگاه مشخص خواهد شد که چه کسی از مردم سوء استفاده نموده است و اینکه چه کسانی ظرفیت نقد دارند و تبیین گردد که حقوق مردم در سال‌های اخیر چگونه تضییع شده است.

شرکت ملی گاز و وزارت نفت در قبال مردم و محیط پیرامون خود مسئول بوده و هست و خوشبختانه در مجموعه این وزارتخانه به این موضوع توجه ویژه ای شده و معاونت های مختلفی برای بررسی همین موضوع تشکیل گردیده است که در همه جای ایران خدمات خوبی به مردم ارائه می‌شود اما آنچه مسلم است به نظر می‌رسد مخالفت مدیران پائین دستی و منطقه‌ای به ارائه خدمات می‌باشد.

در پایان از همه عزیزانی که احیانا در پی این مصاحبه نگران شده‌اند پوزش می‌طلبم ولی بر مطالب خود اعتقاد داشته و پافشاری می‌کنم چرا که نمی‌توانیم هم مسئول باشیم هم بی تفاوت و مطمئنا تا لحظه‌ای که در قبال مردم مسئول باشم در پی احقاق حقوق آنها خواهم بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.