یک‌فعال اجتماعی‌شهرستان جیرفت استان فارس گفت: منتخبین شورای شهر جیرفت در پاسخ به اعتماد مردم این شهر، به بحث اشتغال‌زایی برای جوانان که امروز به یکی از دغدغه‌های اصلی خانواده‌ها تبدیل شده است، نگاه ویژه‌ای داشته باشند.

مهدی‌صداقت فعال اجتماعی و کارشناس صنعت پتروشیمی در گفت و گو با ایلنا، ضمن بیان این مطلب گفت: شهر داراب، شهری است چهارفصل با موهبات وافر الهی که معروف به شهر امام حسن مجتبی (ع) است ولی متأسفانه در چند سال گذشته از قافله پیشرفت کشور جا مانده است و شهری با این‌همه مواهب الهی و موقعیت خاص منطقه که اکثر محصولات کشاورزی و باغی در آن ثمر می‌دهد و با داشتن مردمانی پاک‌سیرت، از منظر و بسترشهری هنوز در جایگاه و رتبه واقعی خود در سطح کشور قرار نگرفته است.

صداقت افزود: برای پیشرفت، نیاز به یک عزم شهروندی و اراده راسخ شورای شهر وجود دارد که الحمدالله در انتخابات شوراها این عزم توسط مردم با برگزاری انتخابات پرشور به عرصه‌ ظهور رسید و اکنون نوبت به اراده قوی با پشتوانه فکری و منطقی و علمی شورای شهر رسیده است که با انتخاب یک برنامه‌ جامع و کاربردی و عملیاتی از سوی منتخبان، زمینه پیشرفت و تعالی هر چه بیشتر شهر فراهم شود.

وی افزود: حیف است که مردمانی با بصیرت و حاضر در تمام صحنه‌های انقلاب و نظام از کمترین امکانات رفاهی و تفریحی بعد از تقریباً چهار دهه از انقلاب محروم باشند.

این فعال اجتماعی یادآور شد: حیف است جوانان این شهر از یک پارک بازی استاندارد و مکانی برای تفریح و یا پیست موتورسواری، دوچرخه‌سواری و یا ماشین‌سواری که جزو ابتدایی‌ترین امکانات برای نشاط جوانان است، محروم باشند.

صداقت به ویژگی‌های طبیعی شهر داراب به عنوان امتیازی برای جذب گردشگر اشاره کرد و گفت: بوی بهارنارنج در شهر داراب هر انسانی را مدهوش این نعمت الهی می‌کند و حیف است که گردشگران و مسافران نوروزی از این نعمت خدادادی بهره نبرند و شهرمان پذیرای آنان نباشد و از این موقعیت‌هایی که فراوان است در شناساندن شهر و موقعیت آن و صرفه‌های اقتصادی پایدار برنیاییم.

صداقت بیان داشت: اشتغال‌زایی جوانان که امروزه به یکی از دغدغه آورترین مسائل هر خانواده‌ای تبدیل شده است می‌توان با یک برنامه درست و منطقی به کمک خود مردم تاحدودی در حل این مشکل برای جوانان قدم‌های فراوانی برداشت و این حرکت انقلابی نیاز به همت و همکاری تمام دست‌اندرکاران حوزه شهری خصوصاً شورای شهر دارد.

وی تصریح کرد: در این راستا باید به سمتی برویم که با جذب سرمایه‌گذار سرمایه‌های پایدار را برای شهرمان رقم بزنیم.

این فعال اجتماعی در ادامه تصریح کرد: در این شهر برای اعتلای فرهنگ و نشاط و تفریح خانواده‌ها و جوانان جای یک فرهنگسرا خالی است ‌‌که سال‌ها از این امکانات ناچیز محروم ماندیم و برای ایجاد نشاط و شادمانی در روحیه مردم و بالأخص جوانان به مدیریت متحد شهری نیاز می‌باشد. باور کنیم که می‌توانیم به شهرمان قامت ببخشیم، می‌توانیم در حوزه شهروندمداری زبانزد عام و خاص گردیم و الگوی یک شهر گردشگر، با تمدن و فرهنگی غنی باشیم به شرطی که همدل و همسو شویم و از اختلاف‌های بی‌نتیجه در هر سطحی پرهیز کنیم و خودمان را وقف شهرمان کنیم.

مهدی صداقت در پایان گفت: امیدوارم که اعضا محترم شورای شهر همان‌گونه که مردم به آن‌ها اعتماد کردند آن‌ها نیز در پاسخ به اعتماد مردم با انتخاب بهترین برنامه‌ها و راهکارها جواب در خور شان این ولی نعمتان را بدهند و دقت کنیم مسائل شخصی و جناح‌بندی‌های بی‌ثمر و تعصبات قومی جای خود را به برنامه‌ای با فکر و قابل‌اجرا ندهد. لذا امیدوارم که هر روز شاهد پیشرفت روزافزون شهرمان داراب و سایر حوزه‌ها و بخش‌های این شهرستان باشیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.