مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس از تشکل‌های کارگری و کارفرمایی به عنوان بازوهای اجرایی و شرکای اجتماعی دولت یاد کرد و گفت: در حوزه تنظیم و نظارت بر روابط کار، ایجاد تعامل بین تشکل‌های کارگری و کارفرمایی یکی از نقاط قوت وزارت رفاه در دولت یازدهم بود و اهتمام دکتر ربیعی برای افزایش تشکل‌های کارگری و کارفرمایی شایان توجه است.

سهراب مختاری در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در فارس، از عملکرد دکتر ربیعی در دوره تصدی وزارت، دفاع کرد و گفت: با توجه به اشراف کاملی که وزیر محترم کار و رفاه اجتماعی بر برنامه‌های درحال اجرا در وزارتخانه دارد،مطمئناً تداوم فعالیت‌های این وزارتخانه با حضوردکتر ربیعی‌تضمین‌شده است.

وی افزود: هم‌اکنون نیز طرح‌های کارآمدی در دست اقدام است که باعث تغییر و تحول در نظام اشتغال و افزایش رفاه اجتماعی خواهد شد.

مختاری وضعیت ایجاد زیرساخت‌ها را برای از‌بین‌بردن فقر مطلق، در دولت یازدهم مطلوب خواند و ابراز امیدواری کرد ایجاد نظام عالی رفاه اجتماعی، به‌مثابه بهترین اقدام برای رفع فقر مطلق به زودی محقق شود.

وی در ادامه با عنوان اینکه ایجاد نظام عالی رفاه اجتماعی به‌منزله یکی از مطالبات کارفرمایان در کاهش برخی مشکلات کارگران با کارفرمایان مؤثر است، گفت: برخی وظایف حاکمیت در قبال کارگران بر دوش کارفرماهاست؛ به همین دلیل سرانه تولید و هزینه افزایش می‌یابد و بدین‌ترتیب قادر به رقابت با بازارهای جهانی نخواهیم بود و رفع این معضل، تنها با تحقق اهداف نظام عالی رفاه اجتماعی صورت می‌پذیرد.

فقرزادی با استمرار برنامه‌های پیش رو

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس با ابراز خوشبینی به تداوم سیاست‌‌های دولت و وزارت کار در این زمینه خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه افزایش درآمد خانواده‌های نیازمند به بیش از  3.5 برابر صورت گرفته است، امکان فقرزدایی با استمرار برنامه‌های پیش‌روی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ممکن است و امید است در قالب نظام وزارت‌خانه‌ای رفاه که از زمان دکتر ربیعی ایجاد شد، در دوره بعد محقق شود.

وی به بسته‌های رونق تولید اشاره کرد و عنوان داشت: تحقق این بسته‌ها بر عهده وزارتخانه است و  قطعاً پیگیری آن‌ها در دولت جدید با هزینه کمتر و کیفیت بیشتر صورت خواهد پذیرفت و بدین‌ترتیب، می‌توانیم در حوزه کارآفرینی و اشتغال شاهد بهبود وضعیت باشیم.

مختاری از فعالیت‌های صورت‌گرفته در مبحث ‌تعاون‌های روستایی یاد کرد و ادامه داد: باتوجه ‌به درخواست دولت از مجلس و تأیید مقام معظم رهبری، 5/1میلیارد دلار برای ارتقای وضعیت روستاییان و عشایر اختصاص یافته است که نتیجه آن، شکل‌گیری تعاونی‌های روستایی است که می‌تواند برای روستاییان و عشایر رشد اقتصادی به دنبال داشته باشد.

مدیرکل تعاون،‌کار و رفاه اجتماعی استان فارس افزایش میزان درآمد در دهک‌های پایین جامعه را از دستاورد‌های وزارت رفاه در دولت یازدهم دانست و در ادامه، تابوشکنی در حوزه بیان آسیب‌های اجتماعی را روشی مثبت برای ارائه راهکار و کاهش این آسیب‌ها عنوان کرد و افزود: با توجه به حساسیت‌های موجود در این زمینه، بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری و تأکید دکتر روحانی، اعلام و شناسایی آسیب‌های اجتماعی در دوره پیشین، منجر به برنامه‌ریزی‌هایی کارآمد در رابطه با شناسایی آسیب‌ها و کاهش آن‌ها شد.

مختاری در همین زمینه، توجه به مبحث آموزش کمیته‌های نظارت فنی بهداشت کار و افزایش این کمیته‌ها را موجب کاهش‌حوادث ناشی از کاردانست و ابراز کرد: ارائه آموزش‌های بیشتر به کارفرمایان، سرپرستان و کارگران در کاهش چشمگیر این حوادث طی چهارسال گذشته مؤثر بوده است.

مختاری خاطرنشان کرد: با همه این تفاسیر نباید نقش مجلس و دولت را در اجرای تعهدات و پایبندی به آن‌ها فراموش کرد و امید است با حضور دکتر ربیعی در دولت دوازدهم، آینده بهتری در این زمینه داشته باشیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.